حمایت از ورزشکاران المپیکی در دستور کار اداره کل ورزش استان/ بازنشستگان حق کاندیدا شدن در هیئت های ورزشی را ندارند

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۱۴:۵۶:۲۶
کد خبر: ۸۳۹۵۰۱
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: بحث حمایت از ورزشکاران المپیکی در دستور کار اداره کل ورزش استان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، امیر زارعی گفت: با توجه به در پیش بودن المپیک ۲۰۲۰ توکیو، برنامه ریزی ها در خصوص کسب سهمیه توسط ورزشکاران استان از ابتدای سال ۹۸ صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا در شورای ورزش همگانی که با حضور استاندار برگزار می‌شود، پیشنهاد ایجاد ستاد المیپک ۲۰۲۰ را به ریاست استاندار را دادیم.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: خراسان رضوی با توجه به جایگاهی که ورزش کشور دارد همواره در رقابت های آسیایی و جهانی حضور داشته و خوش درخشیده است.

زارعی عنوان کرد: در المپیک ریو، ۳ نماینده از خراسان رضوی حضور داشتند که امیدواریم این تعداد در المپیک پیش رو به دو برابر برسد.

وی افزود: پیش بینی ما در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، حضور ۱۲ نفر در رشته هایی مانند جودو، دوومیدانی، فوتبال، تیر و کمان، تنیس روی میز و شنا در اردو ها برای کسب سهیمه است و خوش بینیم در رشته های جودو، دومیدانی، تیر و کمان و فوتبال بتوانیم ۵ سهمیه را قطعی کسب کنیم.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اذعان کرد: وظیفه اداره کل ورزش حمایت از ورزشکاران و قهرمانان است و در این خصوص با تشکیل ستاد المپیک به ریاست استاندار حداکثر حمایت ها را برای کسب سهمیه از ورزشکاران خواهیم داشت.

زارعی اضافه کرد: در بحث حمایتی در شش ماه اول سال ۹۸، مبلغ ماهیانه یک میلیون تومان را به حساب هیئت های مربوطه واریز می‌کنیم تا ورزشکاران با آسودگی خاطر بیشتری برای کسب سهمیه تلاش کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که سهیمه توسط ورزشکاران برای استان به ارمغان آید، حمایت های اداره کل بیشتر خواهد شد.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص ورزشکاران پارا المپیکی نیز گفت: پیش بینی ما برای پارا المپیک نیز حضور ۱۵ ورزشکار برای کسب سهمیه است که در رشته های والیبال نشسته، شنا، بسکتبال با ویلچر، جودو و گلبال شانس کسب سهمیه خواهیم داشت.

زارعی در خصوص بحث های حمایتی نیز بیان کرد: همانند ورزشکاران المپیکی مبلغ ماهیانه یک میلیون تومان برای ورزشکاران پارا المپیکی در نظر گرفته شود.

وی در خصوص بحث بازنشستگی عنوان کرد: ابلاغ جدیدی در سال ۹۸ صادر نشده و براساس ابلاغ سال پیش هیچ فرد بازنشسته ای حق کاندید شدن در دوره های جدید انتخابات هیئت های ورزشی را ندارد و روسای بازنشسته هیئت ها نیز باید استعفای خود را اعلام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز