بارشهای اخیر تنها روی منابع آب سطحی تاثیر آنی دارد

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۱۰:۵۴:۱۴
کد خبر: ۸۳۹۷۹۰
بارشهای اخیر تنها روی منابع آب سطحی تاثیر آنی دارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: میزان بارشها تنها بر منابع آبی سطحی تاثیر آنی دارند یعنی با افزایش بارندگی بلافاصله شاهد افزایش روان آبها و آبگیری مخازن سدها هستیم.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید ابراهیم علوی روز دوشنبه گفت : تاثیر افزایش بارشها بر روی مخازن آبی زیرزمینی نه تنها آنی نیست بلکه نحوه تاثیر بسیار پیچیده و براساس عوامل مختلف است.

وی اضافه کرد: خشکسالیهای طولانی در خراسان رضوی منجر به از دست رفتن منابع آب زیرزمینی و افت سطح آبهای زیرزمینی در آبخوان ها شده است و از طرفی منبع اصلی تامین کننده آب در شهرهای استان، منابع آبی زیرزمینی است لذا باید درمیزان و نحوه برداشت آب مراقبت و دقت داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش حجم بارشها طی سال جاری تا کنون اظهارنظرهایی مبنی بر به سرآمدن دوره خشکسالی و آغاز دوره ترسالی مطرح می شود این درحالی است که با یک سال ترسالی که بارش در آن ازمیانگین بلند مدت بیشتر است نمی توان ادعا کرد کشور وارد دوره ترسالی شده است و نیاز به تکرار چندین سال ترسالی است.

علوی افزود: سازگاری با کم آبی تنها راه مقابله با عدم تعادل بین منابع آبهای زیر زمینی و مصارف است پس اگر منابع آب ما محدود است باید مصارف خود را محدود کنیم.

شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با زیرپوشش داشتن یک میلیون و 800 هزار نفر در قالب 723 هزار و 16 مشترک، خدمات آب رسانی به ساکنان 73 شهر این استان به جز کلانشهر مشهد را بر عهده دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز