رئیس حوزه هنری استان کردستان:

نقش هنر در کاهش آسیب های اجتماعی پر رنگ تر می شود

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۱۵:۳۰:۰۶
کد خبر: ۸۴۰۵۰۵
نقش هنر در کاهش آسیب های اجتماعی پر رنگ تر می شود
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بر عزم جدی مسئولین در افزایش نقش هنرمندان در کاهش آسیب های اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ امین مرادی در نشست فیلمسازان سه استان لرستان، خوزستان و کردستان در سنندج با اشاره به جایگاه بالای آثار هنری در افزایش آگاهی های اجتماعی گف : با تکیه بر این نقش حوزه هنری با همکاری وزارت کشور هنرمندان را در راستای کمک در کاهش آسیب های اجتماعی به میدان فراخوانده است.

او با اشاره به ویرانگری آسیب های طبیعی مانند زلزله وسیل افزود: آسیب های اجتماعی در وسعتی گسترده و آرام بنیان های خانواده و اجتماع را تهدید و نابود می سازد و برهمین اساس باید به صورت ویژه نسبت به آگاهی بخشی و مقاوم سازی جامعه در برابر این آسیب ها تلاش کنیم که نقش هنرمندان و زبان هنر در این راستا بسیار مهم است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان عنوان کرد: یکی از بخش هایی که هنرمندان می توانند در این حوزه با تولیدات هنری کمک نماینده عرصه فیلم کوتاه است و بر همین مبنا در قالب تفاهم نامه ای در جهت تأثیرگزاری سریع بر مخاطب بر اساس بررسی های بعمل آمده تولید فیلم های 100 ثانیه ای در دستور کار قرار گرفته است.

او کردستان را به عنوان قطب اصلی فیلم کوتاه معرفی کرد و گفت: تولید بسیار خوب در عرصه فیلم کوتاه، حضور گسترده در جشنواره های داخلی وخارجی و کسب عناوین برتر در این جشنواره ها در کنار پتانسیل بالای انسانی و متخصص در این حوزه ، مؤید ویژه بودن این استان در عرصه فیلم کوتاه است.

مرادی با اشاره به برگزاری نشست های مشترک با کارشناسان وزارت کشور در این خصوص افزود: 17 استان کشور جهت تولید آثار انتخاب شده اند که این سه استان در کنار چند استان دیگر در حوزه فیلم های 100 ثانیه ای قرار است براساس پژوهش هایی که صورت گرفته است در زمینه تولید اثر براساس بیشترین آسیب اجتماعی احصاء شده در آن استان به خلق اثر در جهت آگاهی بخشی اجتماعی و تلاش در جهت کاهش این معضلات بپردازند.

او تصریح کرد: نگاه ما در این بخش نگاه جشنواره نیست و هنرمندان می بایست با نظارت خانم پوران درخشنده آثاری کاملا حرفه ای و با ویژگی های کامل سینمایی را خلق نمایند و در جهت تحقق این موضوع تمامی هزینه های مربوطه بر اساس برآوردهای صورت گرفته تأیید شده به صورت کامل توسط حوزه های هنری طرف قرارداد پرداخت می شود.

مرادی با اشاره به حضور خانم پوران درخشنده به عنوان ناظر پروژه های تولید شده گفت: این فرصت بسیار خوبی است تا هنرمندان استان های مختلف بتوانند از توانمندی ها و تخصص این  فیلمساز ارزنده کشور بهره برده و توانمندی خود را در یک پروژه کاملا حرفه ای به کار گیرند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان خطاب به فیلمسازان گفت: در طرح ها و ایده ها هیچگونه خط کشی خاصی را نداریم و براساس ایده وفکر هنرمندان و تأیید خانم درخشنده امیدواریم شاهد خلق آثاری ارزشمند و تأثیرگزار بر اساس ویژگی های کامل بومی و محلی استان های مختلف کشور باشیم و این همکاری منجر به فعالیت هایی گسترده تر و ایفای نقش هنرمندان در دیگر موضوعات ملی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز