رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت لرستان:

خسارت سیل به ۳ هزار و ۹۵۰ واحد صنفی دراستان/رشد ۴۰۰ درصدی صادرات لرستان از ابتدای دولت تدبیر و امید

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۲۱:۱۸:۰۳
کد خبر: ۸۴۰۵۹۴
خسارت سیل به ۳ هزار و ۹۵۰ واحد صنفی دراستان/رشد ۴۰۰ درصدی صادرات لرستان از ابتدای دولت تدبیر و امید
محمدرضاصفی خانی ازخسارت سیل فروردین ماه به ۳ هزار و ۹۵۰ واحد صنفی درلرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان، صفی خانی روز سه شنبه در جلسه مشترک شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور وزیر صنعت برگزار شده بودضمن اشاره به رشد۴۰۰درصدی صادرات لرستان از ابتدای دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: طبق آمار سال ۹۳میزان صادرات استان ۹۵ میلیون و ۷ دهم دلار، سال ۹۴،  ۱۹۳میلیون دلار، سال 95، 234 میلیون دلار و ۹۷ به سال ۳۵۲ و دهم میلیون دلار رسید یعنی از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

او افزود: در سال ۹۷، ۴۶ محصول را در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی  به ۳۸کشور با وجود تحریم ها صادر کرده‌ایم که علاوه بر افزایش جامعه هدف تنوع محصولات را نیز داشته‌ایم و امیدواریم سال ۹۸ این روند تداوم داشته باشد.

صفی خانی  با اشاره به هدف بخشی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تصریح کرد: در این کارگروه علاوه بر پیگیری مصوبات اثر بخشی نیزمدنظر بوده است، سال ۹۷،  ۱۲۳جلسه ۳۴تشکیل شد که خروجی آن ۴۵۱مصوبه بود.

اوضمن اشاره  به عمده مشکلات مطرح شده واحدهای صنعتی در این کارگروه گفت: در این کارگروه به ۹۹  مورد سرمایه در گردش، 26 مورد سرمایه ثابت، ۱۷۶ مورد استمهال، ۲۷ تامین اجتماعی ، ۱۷مورد امورمالیاتی و۱۰۴مورد نیز در زمینه‌های دیگر رسیدگی شده است.

صفی خانی خاطر نشان کرد: سال ۹۶در بخش پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه ۵ و سال ۹۷با پرداخت ۱۶۷میلیارد تومان رتبه 13 را کسب کرده ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ضمن  اشاره به میزان اثر بخشی کارگروه رفع موانع تولید در سال ۹۷یادآورشد: سال ۹۷،  ۳۹ بنگاه صنعتی غیر فعال را احیا کردیم همچنین درحوزه کشاورزی نیز توانستیم ۳۴واحد را فعال کنیم که خروجی  آن در واحدهای صنعتی احیا شده  ۱۱۹۴ اشتغال و در بخش کشاورزی ۷۰مورد بود.

صفی‌خانی گفت: همچنین یکی از اولویت‌های ما ارتقا ظرفیت تولید با به کارگیری تکنولوژی جدید و روش‌های مدیریتی بوده که در ۱۳واحد ۱۲۵اشتغال جدید ایجاد کرده‌ایم.

اوادامه داد: با وجود اینکه سال ۹۷، ۱۱واحد صنعتی استان راکد و ۱۱۵اشتغال را از دست دادیم اما در مقابل  با احیا واحدهای راکد شده ۱۱۹۴شغل ایجاد شد.

رئیس س

 صفی خانی تکمیل طرح لاستیک سازی خرم‌آباد، مجتمع فولاد ازنا و فازچهارم کارخانه سیمان دورود را یکی از مطالبات مهم مردم و مجموعه استان عنوان کرد و افزود: انتظار ما حمایت ویژه دولت به منظور رفع مشکلات پیش روی این طرح‌ها و بهره‌برداری از آنها است.

او  با اشاره به بروز سیل اخیر در لرستان  تاکیدکرد: سیل به زیرساخت‌های  اقتصاد لرستان ضربه جدی وارد کرد و برای جبران خسارت نیازمند حمایت جدی و همه جانبه دولت است.

به گفته او  طبق اخرین برآوردهای ما سیل به  ۳۹۵۰ واحد صنفی با  ۶۴۰۰میلیارد ریال خسارت وارد کرد، همچنین۱۱۴ واحد صنعتی دچار آسیب و  زیر ساخت ۱۷ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی نیز متحمل خسارت شدند.

صفی خانی عنوان کرد: سیل همچنین جاده دسترسی به معادن استان در الیگودرز و چگنی خسارت جدی وارد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز