کاهش ۳۶ درصدی حوادث ناشی از کار در زنجان

۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۱۲:۵۹:۲۴
کد خبر: ۸۴۰۸۱۳
کاهش ۳۶ درصدی حوادث ناشی از کار در زنجان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از هفت هزار بازرسی فنی و بهداشتی از واحدهای تولیدی این استان انجام شد که در نتیجه آن میزان حوادث ناشی از کار، 36 درصد کاهش یافت.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدرضا یوسفی روز چهارشنبه در جشنواره امتنان از کارگران نمونه استان گفت: برای ارتقای شاخص های ایمنی و بهداشتی واحدهای تولیدی استان، شمار کمیته های حفاظت فنی و بهداشتی از 125 واحد به 140 واحد در سال 97 ارتقا یافت.

وی ادامه داد: تا کنون 10 هزار و 145 قطعه زمین از طریق تعاونی های مسکن کارگری به جامعه هدف در استان واگذار شده است.

یوسفی افزود: تا کنون چهار هزار و 500 واحد مسکونی نیز توسط تعاونی های مسکن، احداث و به قشر کارگری در استان تحویل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جامعه کارگری کشور 14 هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است، گفت: امروز نیز که کشور درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی است، کارگران در خط مقدم تولید قرار دارند.

وی تنها راه نجات اقتصاد کشور در شرایط تحریم را حمایت از تولید داخلی عنوان کرد و اظهار داشت: هر چه تولید داخل رونق داشته باشد اشتغال نیروی کار نیز تضمین خواهد شد و دغدغه امنیت شغلی نیز کاهش خواهد یافت.

یوسفی به تاکید رهبر معظم انقلاب برای مقابله با قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: در شرایط حاضر می توان با تلاش در جهت رفع موانع تولید و ارائه تسهیلات بانکی، رونق تولید در واحدهای داخلی را تقویت کرد.

5 تا 11 اردیبهشت هفته کار و کارگر در ایران است. در این جشنواره از 20 تن از کارگران و کارآفرینان نمونه استان تجلیل شد.

روز نخست ماه می میلادی مصادف با 11 اردیبهشت به عنوان روز جهانی کارگر نامگذاری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز