خسارت سیل به شش هزار واحد مسکونی در استان

۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۱۴:۲۲:۱۳
کد خبر: ۸۴۰۸۸۱
خسارت سیل به شش هزار واحد مسکونی در استان
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بارش بارانهای شدید و جاری شدن سیلاب طی فروردین ماه گذشته موجب تخریب و یا وارد آمدن خسارت به شش هزار و 35 واحد مسکونی شهری و روستایی در استان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجتعلی شایان فر افزود: تعدادی از این منازل مسکونی خسارت دیده نیازمند ساخت مجدد و شماری نیازمند تعمیرند و تعدادی نیز دچار آب گرفتگی شده اند و تنها به لوازم منزل و مایحتاج زندگی نیاز دارند.

وی با بیان این که بیشترین خسارت سیل و بارانهای شدید به شهرستانهای کلات، بردسکن و سرخس وارد شده است ادامه داد: از مجموع واحدهای مسکونی یاد شده سه هزار و 357 واحد نیازمند بازسازی و ساخت مجدد است که از این میان سه هزار و 98 واحد روستایی و 259 واحد شهری اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی مجموع خسارتهای وارد شده به استان طی سیل و بارشهای اخیر را 12 هزار و 930 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: خسارتهای بخش کشاورزی هفت هزار و 670 میلیارد ریال و آسیبهای سیل به تاسیسات زیربنایی استان نیز سه هزار و 20 میلیارد ریال بوده است.

شایانفر خسارتهای وارده به منازل مسکونی شهری و روستایی استان را هم دو هزار و 240 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: بیشترین آسیب وارده به تاسیسات زیربنایی هم به راههای استان به مبلغ هزار و 100 میلیارد ریال وارد شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: هزار و 150 نفر شهروند آسیب دیده از سیلاب در شهرستانهای سرخس، بردسکن، کلات، بجستان، نیشابور و کاشمر اسکان یافتند که بسیاری از این اسکانها بخاطر احتیاط از وقوع حوادث بعدی صورت گرفت.

فعالیت متوالی چند سامانه جوی قوی بارش زا طی فروردین ماه گذشته در خراسان رضوی باعث بروز سیلاب در شهرستانهای مختلف این استان شد اما پیش بینیهای به هنگام و اقدامات پیشگیرانه مسئولان موجب مدیریت بحران ناشی از این پدیده طبیعی، کاهش خسارات مالی و نیز جلوگیری از تلفات انسانی شد.

 

نظر شما