استاندار کردستان:

سقز، صاحب سینما می شود

۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۱۵:۰۷:۳۸
کد خبر: ۸۴۰۹۱۳
استاندار کردستان از راه اندازی سینما در سقز در آینده نزدیک به عنوان اولویت برنامه های فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بهمن مرادنیا ظهر امروز در سنندج گفت: شهرستان سقز به جهت ظرفیت های تعریف شده به عنوان دومین شهر بزرگ استان قابلیت بالایی در سرمایه گذاری های فرهنگی و هنری دارد.

استاندار کردستان عنوان کرد: در جلسات مختلف و بر اساس بررسی های صورت گرفته نقش و جایگاه حوزه هنری در اعتلای شاخص های فرهنگی و هنری در استان یک نقش برجسته است که نشأت گرفته از تلاش مدیر جوان، با انگیزه و متعهد به توسعه استان و تیم کاری آنها است.

او افزود: انتظار داریم حوزه هنری با بهره مندی از کارشناسان متخصص در امر سینما، در سریعترین زمان ممکن نسبت به باز تعریف سالن شهید بهشتی سقز به عنوان یک سینمای مجهز و به روز در خور شأن و جایگاه مردم سقز اقدام کند تا مردم سقز از ابتدای نیمه دوم سال بتوانند از فیلم های روز در سینما بهره مند شوند.

مرادنیا به ظرفیت های در دست اقدام در سقز اشاره کرد و گفت: به زودی مرز سیف سقز با اقلیم کردستان عراق آغاز به کار می کند و با توجه به نزدیکی سقز به بانه و قرارگرفتن مرز سیران بند بانه به عنوان مرز مسافرتی و همچنین راه اندازی فرودگاه سقز که سال آینده به بهره برداری می رسد، لزوم سرمایه گذاری فرهنگی در این شهرستان بیشتر می شود.

او با انتقاد از کوتاهی در زیرساخت های فرهنگی، به نخستین جشنواره موسیقی کردی اشاره کرد و گفت: بسیار جای تأسف است با گذشت 40 سال از انقلاب در حالیکه باید چندمین جشنواره کردی را در استان شاهد بودیم ، برای اولین بار در استان این جشنواره رقم می خورد.

استاندار کردستان با اشاره به ضرورت بالا بردن زیرساخت های فرهنگی در استان گفت: امیدواریم با توجه به عقد تفاهم نامه فی مابین در سریعترین زمان ممکن سقز به عنوان دومین شهر بزرگ استان با جمعیتی نزدیک به 350 هزار نفر و قدمت هنری و فرهنگی آن صاحب سینما شده و این مؤلفه مهم توسعه ای در استان به عنوان ظرفیتی جهت معرفی توانمندی های سینمایی ایران اسلامی به کشورهای همجوار ایفای وظیفه کند.

مرادنیا افزود: آنچه که ما انتظار داریم سینمایی استاندارد با امکانات روز و مجهز است که با توجه به توانمندی و بهره مندی از متخصصین سینما ساز در  مؤسسه بهمن سبز این وعده را با اطمینان به شهروندان سقزی می دهیم که از ابتدای نیمه اول سالجاری هنر هفتم به ظرفیت های تعریف شده سقز ملحق می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز