استاندار قزوین:

توسعه بوم گردی، اقتصاد الموت را رونق می بخشد

۱۳۹۸/۰۲/۱۲ - ۱۱:۴۸:۵۷
کد خبر: ۸۴۱۱۴۸
توسعه بوم گردی، اقتصاد الموت را رونق می بخشد
زاهدی گفت: توسعه بوم گردی باعث جذب گردشگر به الموت خواهد شد و اقتصاد این منطقه را رونق می بخشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در همایشی که به مناسبت روز ملی شوراها در بخش الموت شرقی شهر معلم کلایه برگزار شد، گفت: الموت از ابتدا یکپارچه بوده و بعدها به غربی و شرقی تقسیم شده که لازم است این دو بخش مجددا یکپارچه شده و به یک شهرستان تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: به طور حتم یک شهرستان بیشتر و بهتر می تواند در جذب اعتبارات موفق باشد چون با ایجاد بخش های مختلف در یک منطقه و لحاظ کردن تقسیمات سیاسی نمی توان به اهداف متعالی توسعه دست یافت.

زاهدی با بیان اینکه گردشگری جای اقتصاد صنعتی و کشاورزی را گرفته است، عنوان کرد: برای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت خدادادی گردشگری در منطقه الموت باید بررسی های لازم انجام شود.

مسئول ارشد اجرایی استان بیان کرد: 70 درصد اقتصاد کشور ژاپن به بخش خدمات تعلق دارد و گردشگری به عنوان اصلی ترین جزو اقتصاد در حوزه خدمات قرار می گیرد.

زاهدی با بیان اینکه گازرسانی و ترمیم راه های روستایی کشور از اولویت های دولت است، اظهار داشت: مردم منطقه الموت بدانند که به این مطالبات به صورت شایسته پاسخ داده می شود.

استاندار قزوین به ارتباط موثر بین گازرسانی و حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: اگر گازرسانی پاک وجود نداشته باشد، در نهایت به تخریب جنگل و درختان منجر شده و سوخت های فسیلی جایگزین سوخت های سالم خواهند شد.

وی در مورد سرمازدگی و خسارات سیلاب گفت: بازگشایی حساب های مسدود شده کشاورزان برای دریافت تسهیلات کشاورزی در دستور کار قرار دارد و در این رابطه برآوردهای سرمازدگی درحال تکمیل است.

استاندار قزوین در مورد نقش شوراها گفت: برای توسعه و آبادانی یک شهر و روستا به مشورت و عقل جمعی نیاز است که همین موضوع، اهمیت کار شوراها را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای ارتباط بیشتر و موثر بین شوراها و مسئولان ساماندهی جامعی در دستور کار استان قرار دارد که نقش موثری در افزایش همکاری و تعامل برای رفع مشکلات خواهد داشت.

زاهدی به روز معلم اشاره کرد و گفت: تمامی اقدامات و برنامه ریزی های ما متاثر از تعلیم و تربیت معلمان در گذشته است و جا دارد همواره در هر پست و جایگاهی که هستیم قدردان زحمات آنها باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز