در خطبه های نماز جمعه اردبیل مطرح شد

امام جمعه اردبیل:امریکا برای تحریم ایران از جامعه جهانی اخاذی می کند

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۰۶:۵۸:۲۴
کد خبر: ۸۴۱۵۰۹
امام جمعه اردبیل:امریکا برای تحریم ایران از جامعه جهانی اخاذی می کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت:: آمریکا رژیمی است که قوانین و معاهدات بین المللی را اجرا نمی کند و رژیمی است که برای تحریم ایران که هیچ اشتباهی مرتکب نشده، از جامعه جهانی اخاذی می کند.

به گزارش برنا، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل ، آمریکا را منبع شرارت و جرثومه فساد جهانی خواند و افزود: ظلم را فقط افراد پست قبول می کنند.
وی با بیان این که مردم ایران حاکمیت ملی خود را در برابر زورگویی آمریکا حفظ کرده ، اظهار داشت: این امر شادی و فخر دارد و نشانه شرافت ملی است.
خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: در آمریکا دولتی بر سر کار آمده که عاصی ، سرکش و شرور است در حالی که هر سه اتهام را به ایران نسبت می دهد.
وی با انتقاد از انفعال جامعه جهانی در برابر اقدامات زورگویانه آمریکا گفت: ملت ما در برابر چنین توحشی ایستاده و این افتخار و شرفی بسیار بزرگ است.
آیت الله عاملی اضافه کرد: اگر ایران در برابر قلدری آمریکا عاصی شده و در برابر زورگویی آنها سرکشی کرده و در مقابل شرارت زورگویان ایستاده ، جای تحسین دارد.
وی ادامه داد: جرم ایران این است که می گویند برای حل مساله فلسطین چرا موضوع برگزاری انتخابات را مطرح کرده است؟ چرا که به زعم آنها فلسطین ملک اسراییل است و برای امنیت اسراییل هر کاری لازم باشد، انجام می دهند و نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم با مطرح شدن چنین حمایت هایی از سوی آمریکا جری تر شده است.
وی افزود: این است که این هفته اعلام شد که ترامپ رییس جمهوری آمریکا تاکنون از عربستان به بهانه حفظ امنیت آنها بیش از 450 میلیارد دلار پول گرفته است در حالی که اگر درگیری و جنگ نباشد، نمی تواند این میزان پول به دست آورد.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل نسبت دادن ناآرامی ها در منطقه به ایران را ظلم بزرگ دانست و تاکید کرد: درگیری در منطقه را به ایران نسبت می دهند در حالی که خودشان منشاء آن هستند.
وی بیان کرد: دنیای کنونی در نهایت انحطاط به سر می برد و در آن نه بشریت ارزش دارد و نه قوانین بین المللی اعتبار دارد و نه کسی به توصیه ها و نهادهای بزرگ بین المللی مثل سازمان ملل بین المللی توجه می کند.
وی با بیان این که در سوریه 400 هزار نفر جان خود را از دست داده اند، بر اساس آمار سازمان ملل 250 هزار نفر هم در جنگ یمن جان خود را از دست داده اند و در عراق هم 2 میلیون نفر کشته و مجروح شده اند، اضافه کرد: در دنیای معاصر حاکمیت های ملی نقض می شود و دولت ها و کشورهای مختلف تهدید به حمله نظامی می شوند.
آیت الله عاملی همچنین گفت: در دنیای معاصر دولت ها و ملت ها بدون این که گناهی داشته باشند، تحریم می شوند چرا که در آمریکا رژیمی بر سر کار آمده که نه قوانین بین المللی را درک می کنند و بر آن ارزش قائل است.
وی ادامه داد: آمریکا رژیمی است که قوانین و معاهدات بین المللی را اجرا نمی کند و رژیمی است که برای تحریم ایران که هیچ اشتباهی مرتکب نشده، از جامعه جهانی اخاذی می کند.
خطیب جمعه اردبیل افزود: آمریکا در سال های اخیر از طریق جریمه های خودساخته و غیرقانونی زورگویانه مبالغ هنگفتی پول به دست آورده در حالی که این کار آنها راهزنی و غارت نام دارد و دزدی در روز روشن محسوب می شود.

خطیب جمعه اردبیل افزود: آمریکا در سال های اخیر از طریق جریمه های خودساخته و غیرقانونی زورگویانه مبالغ هنگفتی پول به دست آورده در حالی که این کار آنها راهزنی و غارت نام دارد و دزدی در روز روشن محسوب می شود.
امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه های امروز با اشاره به قرار گرفتن در ایام گرامیداشت مقام معلم و کارگر، معلم را قدسی ترین عنوان و عبارت دانست و گفت: بهشت و جهنم جامعه در دست معلمان است و پایه ریزی تمدن به دست معلمان اتفاق می افتد.
وی بیان کرد: دولتمردان باید در تخصیص اعتبارات و توجه به مسائل کشور باید اولویت را به حل مشکلات معلمان بدهند چرا که هر کشوری به جایی رسیده، در سایه توجه به معلمان بوده است.
وی در ادامه دنبال کسب حلال بودن را دارای قداست دانست و با اشاره به بوسه پیامبر بر دستان کارگری که دنبال روزی حلال بود، گفت: عزت جامعه و استقلال سیاسی و عزت ملی و قوت قلب مسئولان در مذاکرات خارجی منوط به تلاش کارگران و ادامه کارو تلاش و تولید در کشور است.
وی خواستار اصلاح روابط کارگر و کارفرما و عزت دادن به جامعه کارگری شد و اضافه کرد: کارفرمایان در عقد قرار باید جانب انصاف را نگه دارند و از تضییع حقوق کارگر جلوگیری کنند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز