رویدادسازی ابزاری مهم برای جذب گردشگر به استان کرمانشاه

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۲:۲۳:۵۶
کد خبر: ۸۴۱۶۸۰
رویدادسازی ابزاری مهم برای جذب گردشگر به استان کرمانشاه
رئیس هیات ‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی استان کرمانشاه گفت: رونق گردشگری کرمانشاه تنها از عهده بخش خصوصی و اداره کل میراث فرهنگی استان برنمی‌آید، باید همه دستگاه‌های استان برای تصویرسازی بهتر از کرمانشاه و معرفی آن به گردشگران کمک کنند.

 به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، فردین امیری رئیس هیات ‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی استان کرمانشاه از تشکیل کمیته "تورهای داخلی و خارجی"  در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه طی دو سال گذشته بحران زلزله و پس از آن نیز در اوایل امسال بحث سیل را در استان داشتیم، این دو موضوع تصویری زخمی از کرمانشاه را در ذهن برخی از گردشگران داخلی و خارجی ایجاد کرده، لذا با تشکیل این کمیته درصددیم تا به تقویت تورهای گردشگری استان و افزایش ورود گردشگران کمک کنیم.

او گفت: در کنار تشکیل این کمیته، باید تلاش کنیم تا افزایش پروازهای بین المللی و از سوی دیگر پروازهای مستقیم به استان‌های گردشگرپذیر کشور همچون اصفهان، شیراز، تبریز و ... را داشته باشیم.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری استان ادامه داد: رونق گردشگری کرمانشاه تنها از عهده بخش خصوصی و اداره کل میراث فرهنگی استان برنمی‌آید و برای تحقق این هدف باید همه دستگاه‌های استان همپای بخش خصوصی که اکنون پای کار آمده برای تصویرسازی بهتر از کرمانشاه و معرفی آن به گردشگران در خارج از استان کمک کنند.

2(4)

او رویدادسازی را یکی از ابزارهای مهم جذب گردشگر به استان دانست و گفت: در نوروز امسال برگزاری جشنواره آئین‌های ملی نوروزی ازجمله قدم‌های مثبت در این زمینه بود که برداشته شد و شاهد استقبال خوب گردشگران از آن بودیم. اگر چندین رویداد مشابه را طی سال برگزار کنیم به رشد قابل توجه گردشگران استان کمک خواهد کرد.

امیری در ادامه بر لزوم تدوین سند چشم انداز گردشگری استان برای چند سال آینده تاکید کرد و افزود: درصورتی که سند چشم انداز گردشگری استان تدوین شود، برای هرسال برنامه‌های مشخص و هدفمندی داریم که برمبنای آنها دفاتر گردشگری تورهای خود را برنامه ریزی می‌کنند.

او در پایان گفت: دفاتر گردشگری در استان می‌توانند مبلغان خوبی برای حوزه گردشگری استان باشند، اما نیاز به حمایت دارند، متاسفانه در شرایط فعلی حمایت چندانی از نظر تسهیلات از دفاتر گردشگری استان نمی‌شوند، درحالیکه این دفاتر می‌توانند علاوه بر جذب گردشگر داخلی، برای حضور گردشگران خارجی بویژه از کشور عراق تورهای مختلفی ببندند.

 

نظر شما