دبیر فدراسیون ورزشهای همگانی در قزوین آماری نگران کننده داد؛

فقط ۲۱درصد جمعیت کشور به ورزش همگانی می پردازند!

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۲:۲۴:۴۴
کد خبر: ۸۴۱۶۸۶
فقط ۲۱درصد جمعیت کشور به ورزش همگانی می پردازند!
دهقان سرپرست دبیر فدراسیون ورزش های همگانی در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی قزوین گفت: 21درصد از جمعیت کشور به ورزش همگانی می پردازند که این رقم به هیچ عنوان متناسب با جمعیت کشور نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دهقان سرپرست دبیر فدراسیون ورزش های همگانی در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی بمناسبت گرامیداشت روز معلم، کارگر و آغاز عملیات فتح خرمشهر که با حضور استاندار قزوین، نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار قزوین، مدیرکل ورزش و جوانان، سرهنگ حاجیان فرماندهی انتظامی استان؛ شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، رئیس هیات ورزشهای همگانی استان و جمع کثیری از مردم قزوین در بوستان ملی فدک قزوین برگزار شد؛ گفت: هم اکنون ورزش همگانی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته توانسته بیش از 60درصد جمعیت خود را پوشش دهد.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی تنها بر عهده یک وزارتخانه یا فدراسیون نیست، تاکید کرد: این ورزش با توجه به رشته های مختلف و جذاب مخاطبان بی شماری دارد که پیاده روی تنها یک مورد از آن است.

این مسوول ورزشی یادآور شد: امسال نیز اعتبارات مناسبی برای این فدراسیون در نظر گرفته شده که براساس میزان فعالیت و تلاش استان ها در حوزه ورزش های همگانی واگذار خواهد شد. وی ادامه داد: ورزش همگانی در صورت توجه وزارت بهداشت می تواند در امر پیشگیری و کاهش بسیاری از بیماری های فراگیر موجود از جمله دیابت، فشار خون و چاقی موثر باشد.

دهقان؛ قزوین را یکی از استان های پیشرو و فعال در عرصه رشد و گسترش ورزش های همگانی در سطح کشور دانست و گفت: طی سال های گذشته با اقدامات خوب و موثر انجام شده در استان، شاهد اقدامات مناسبی در حوزه برگزاری همایش های مختلف ورزشی در استان بوده ایم.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه های ذیربط در حوزه ورزش باید در فرهنگ سازی این مولفه مهم اجتماعی سهیم باشند، تاکید کرد: برگزاری همایش های پیاده روی تنها نمایشی از ورزش است در حالی که خانواده ها باید انجام حرکات ورزشی را به صورت روزانه در دستور کار خود قرار دهند.

 

نظر شما