افزایش ۲۸ درصدی حجم معاملات در بورس خراسان

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۴:۵۰:۵۶
کد خبر: ۸۴۲۱۴۴
افزایش ۲۸ درصدی حجم معاملات در بورس خراسان
مدیر بورس اوراق بهادار استانهای خراسان رضوی و خراسان شمالی گفت: حجم معاملات در بورس این استانها طی فروردین ماه امسال نسبت به اسفند ماه پارسال 28 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسین خدادوست گفت: حجم معاملات در بازار بورس استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی طی فروردین ماه امسال 6 هزار و 403 میلیارد ریال ثبت شد در حالی که این رقم در اسفند ماه پارسال پنج هزار و 14 میلیارد ریال بود.

وی اظهار داشت: حجم معاملات فروردین ماه امسال در بورس استانهای خراسان رضوی و خراسان شمالی نسبت به فروردین ماه سال گذشته نیز بیش از 700 درصد افزایش داشت که نشان دهنده افزایش سرمایه گذاری در بورس توسط مردم این دو استان است.

وی گفت: شاخص کل بورس در پایان فروردین ماه امسال 204 هزار و 375 واحد گزارش شد که نسبت به پایان اسفند سال گذشته که شاخص آن 178 هزار و 659 واحد بود، 25 هزار و 716 واحد و معادل 14 درصد رشد داشته است.

خدادوست افزود: بورس به عنوان یک بازار تامین مالی مطمئن برای واحدهای اقتصادی در هر کشور است که نسبت به سیستم بانکی شرایط بهتری برای تامین مالی شرکتها دارد.

وی اظهار داشت: با این حال تامین مالی شرکتها از این بازار سهم اندک دارد و شرکتها به دلایل مختلف به بورس وارد نمی شوند بطوریکه در استان خراسان رضوی 30 شرکت در بورس و فرابورس وارد شده اند.

وی با تاکید بر اینکه مردم بدون مطالعه و شناخت از بازار بورس در آن سرمایه گذاری نکنند گفت: آموزش و شناخت از بازار بسیار اهمیت دارد زیرا در صورت نداشتن مطالعه، فرد متضرر می شود.

خدادوست افزود: این آموزشها به صورت رایگان توسط سازمان بورس اوراق بهادار ارائه می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز