نماینده ولی فقیه در لرستان:

اولویت اصلی مصرف زکات استان , سیلزدگان هستند

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۳:۳۸:۳۹
کد خبر: ۸۴۲۱۵۸
اولویت اصلی مصرف زکات استان , سیلزدگان هستند
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اولویت مصرف زکات این استان برای سیلزدگان است و کسانیکه زکات بدهکار هستند می توانند زکات مالشان را برای سیلزدگان اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ آیت الله سید احمد میرعمادی در جلسه شورای زکات گفت: زکات یک فرضیه الهی است که در جامعه تببین و روشنگری شد و در لرستان نیز تلاش های بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در لرستان شاهد رشد پرداخت زکات هستیم، اظهار داشت: رشد زکات محصول چند عامل است که اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نخستین عامل تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: اعضای ستاد زکات استان در سال گذشته با همت و تلاش یکی از عوامل رشد زکات استان هستند.

امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: نظم و هماهنگی در مصرف و شفاف سازی امر زکات بسیار ارزشمند است و گزارش به مردم ارائه شود تا مردم از خدمات در این راستا مطلع شوند.

وی بابیان اینکه از پیشنهادات مردم برای برنامه ریزی های آینده استفاده شود، یاد آور شد: استفاده از زکات برای اعتبارات عمرانی و رفع مشکلات نیازمندان مشخص شود.

آیت الله میرعمادی گفت: اکنون زمان فعالیت بیشتر کمیته های جمع آوری زکات و کمیته اطلاع رسانی است.

وی افزود: امسال بخشی از کشاورزی استان دچار سیل شده اند که اولویت مصرف زکات استان باید برای سیلزدگان باشد.

امام جمعه خرم آباد همچنین اظهار داشت: پیشنهاد می شود که این زکات به صورت متمرکز جمع شده و ستاد زکات استان اقدامی متمرکز با احداث خانه و آبادسازی زمین های کشاورزی انجام دهد.

وی ادامه داد: باید بتوانیم در مسئله زکات مشوق ها را اعمال کنیم و با تعامل شورای زکات و استانداری از اعتبارات برای سیلزدگان به صورت مشارکتی اقداماتی در مناطق سیلزده استان انجام شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: جمع اوری زکات فطره در سال های گذشته به صورت متمرکز صورت گرفته و متناسب با نیازمندان با ساماندهی بسیار خوبی انجام می شود.

وی افزود: امسال نیز جمع آوری زکات فطره متناسب با نیازمندان و با تقسیم محدوده نهادها و ارگان ها تقسیم می شود.

آیت الله میرعمادی اظهار داشت: نهادها و موسسه هایی که از مرکز و درون استان استان مجوز دارند، مجوز جمع آوری نداشته باشند و از موازی کاری جلوگیری شود.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: مجوزها با هماهنگی مسئولان استانی است اما باید اقدامات ساماندهی شود.

وی به اقدامات ناهماهنگ در مناطق سیلزده اشاره کرد و گفت: باید از اسراف و اقدامات ناهماهنگ جلوگیری شود تا به همه افراد به طور یکسان امدادرسانی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز