مدیرکل کمیته امداد لرستان:

اولویت توزیع زکات در سال ۹۸ مناطق سیل‌زده است/ همکاری ۳۳۰۰عامل افتخاری زکات با شورای زکات استان

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۲:۴۹:۰۸
کد خبر: ۸۴۲۲۳۹
اولویت توزیع زکات در سال ۹۸ مناطق سیل‌زده است/ همکاری ۳۳۰۰عامل افتخاری زکات با  شورای زکات استان
"جاسم محمدی فارسانی" از همکاری ۳۳۰۰عامل افتخاری زکات با شورای زکات لرستان خبر داد

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛محمدی فارسانی در جمع خبرنگاران با اشاره به  نشست روز گذشته  شورای زکات استان ،اظهار کرد: شورای زکات در روستاها و شهرستان‌ها به‌عنوان متولی جمع‌آوری و هزینه کرد زکات زیر نظر کمیته امداد شکل‌گرفته و در سال گذشته ۱۶۱ میلیارد ریال زکات واجب، زکات مستحبی جمع‌آوری نموده است.

او به تعداد روستاهای دارای اقلام مشمول زکات اشاره کرد و افزود: از مجموع ۲۸۶۱ روستا در استان لرستان ۱۸۱۷ روستا شرایط پرداخت زکات دارند.

محمدی فارسانی  به همکاری ۳ هزار ۳۰۰ عامل افتخاری زکات در لرستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳۷۰ مبلغ روحانی به‌صورت مقطعی و افتخاری در بحث ترویج احیاء فرهنگ زکات مشارکت دارند و مابقی در رده‌های روستا عامل زکات می‌باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان به هزینه کرد زکات را در دو سرفصل امور محرومین و پروژه ذکر کرد و گفت: در سرفصل کمک به محرومین ۱۱۷ میلیارد درزمینهٔ تهیه جهیزیه، درمان، مسکن، معیشت و کمک‌های موردی هزینه شده است به عبارتی ۷۳ درصد زکات صرف محرومان شده است و در سرفصل پروژه‌های عمرانی ۴۴ میلیارد ریال درزمینه مساجد، خانه عالم، غسالخانه، حسینیه و سایر پروژه ۲۷ درصد هزینه شده است.

این مسئول  با اشاره به سیل اخیر لرستان و از بین رفتن تجهیزات، باغات، محصولات کشاورزی تعدادی از هم استانی‌های سیل‌زده،خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه شورای زکات استان اولویت هزینه کرد زکات در بخش ترمیم و بهسازی و کمک به کشاورزان آسیب‌دیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز