دادستان قزوین خبرداد؛

برخورد قاطعانه با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۱:۵۸:۰۵
کد خبر: ۸۴۲۷۰۷
برخورد قاطعانه با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان
دادستان عمومی و انقلاب قزوین از برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با هرگونه تظاهر به روزه خواری و حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان ضمن تاکید بر حفظ حرمت این ماه گفت: ما به عنوان یک مسلمان موظفیم که حرمت و ارزش های ماه مبارک رمضان را حفظ نماییم زیرا در یک جامعه اسلامی زندگی می کنیم و آموزه های دین مبین اسلام در زندگی فردی و اجتماعی ما در جریان است و اگر عده‌ای بخواهند به عمد با تظاهر به روزه خواری و هنجارشکنی حرمت های این ماه مبارک را خدشه دار کنند، بدانند که برخورد دستگاه قضایی با آنها سخت و بدون اغماض خواهد بود.

دادستان مرکز استان در ادامه افزود: فرهنگ‌سازی در تمامی زمینه یک ضرورت است و در این خصوص لازم است که نهادهای متولی امر فرهنگ همچون دانشگاه ها، مدارس، شهرداری ها و... در طی سال با اقدامات متعدد فرهنگی ضرورت حفظ حرمت این ماه مبارک را یادآور شوند تا با فرهنگ سازی درست شاهد این گونه هنجارشکنی ها در سطح جامعه نباشیم و بتوانیم در فضایی مناسب از فیوضات الهی این ماه بهرمند شویم.

قاسمی خاطر نشان کرد: دادستانی در راستای امر پیشگیری از وقوع جرم و با هماهنگی ها انجام شده با نهادها و سازمان های مختلف از جمله ضابطین قضایی، سازمان صمت، شهرداری ها و... خواستار آگاه سازی و اطلاع رسانی دقیق با نگاه پیشگیرانه در راستای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان برای عموم جامعه و جلوگیری از روزه خواری در انزار عمومی و برهم زدن نظم عمومی و هتک حرمت ماه مبارک شده است.

وی تاکید کرد: در این ماه تیم های بازرسی و نظارتی در سطح استان فعال هستند و صنوف متخلف در صورت عدم رعایت ضوابط و مقررات قانونی به مراجع قضایی و انتظامی معرفی و با واحدهای خدماتی و صنوفی که بدون اخذ مجوزهای لازم ارائه خدمات نمایند، برخورد قانونی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه طی سال های گذشته هشدارهای لازم از سوی مراجع قضایی در این خصوص داده شده است، افزود: اگر مشاهده شود عده‌ای با روزه خواری در ملا عام اقدام به ارتکاب این عمل مجرمانه نمایند، با توجه به وظیفه ذاتی و تکلیف دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در جهت پیشگیری، مقابله و برخورد با این گونه جرایم، دستورات لازم به مراجع انتظامی به جهت دستگیری افراد مجرم به لحاظ مشهود بودن جرم و معرفی متهمین به مراجع قضایی و تشکیل پرونده قضایی صادر شده است.

این مقام قضایی استان بیان داشت: مطابق ماده 638 قانون مجازات اسلامی روزه خواری علنی جرم و مرتکب مستحق مجازات خواهد بود.

محمد قاسمی در پایان یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع در دادسرای قزوین برای کاهش در زمان رسیدگی به جرایم مربوط به این ماه در ساعات اداری و غیراداری شعب ویژه رسیدگی در نظر گرفته شده است و دادگاه نیز در وقت فوق العاده رسیدگی و مبادرت به صدور رای خواهد نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز