مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری قزوین تاکید کرد:

نقش مهم رسانه ها در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۲:۵۰:۰۱
کد خبر: ۸۴۲۷۱۳
نقش مهم رسانه ها در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل
دبیر شورای پدافند غیر عامل استان قزوین گفت: رویکرد پدافند غیرعامل در مواجهه با تهدیدات، پیشگیرانه می باشد و جایگاه صدا و سیما در این راستا حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد افشار دبیر شورای پدافند غیر عامل استان، در اولین جلسه کارگروه آموزش و اطلاع رسانی پدافند غیر عامل که با حضور کلیه اعضا در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ارگان ها و دستگاه های دولتی می توانند با برنامه ریزی مناسب در حوادث و مخاطرات، تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.

 وى افزود: پیشگیری از هزینه های کلان در زمان تهدید، تنها با افزایش آمادگی، آموزش و اطلاع رسانی به موقع امکان پذیر است.

 مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری همچنین به نقش آموزش در پیشگیری از خسارات و هزینه های متحمل اشاره داشت و جایگاه صدا و سیمای استان در این راستا حائز اهمیت قلمداد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به بند ج تبصره 21 قانون بودجه سال 1398 کشور گفت: به منظور پیشگیری از حوادث غیر طبیعی انسانی از تهدیدات رایانکی (سایبری)، زیستی، پرتویی، شیمیایی، تروریستی و نظامی به کلیه دستگاه های اجرایی، نهاد های عمومی غیر دولتی، شرکت های دولتی دارای زیر ساخت های حیاتی، حساس و مهم، اجازه داده می شود با توافق سازمان پدافند غیر عامل با دستگاه های مربوطه و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه های و منابع داخلی خود در حد مجوز های قانونی برای اجرای طرح های پدافند غیر عامل و مصون سازی زیر ساخت های همان طرح ها هزینه کنند.

افشار در پایان از برگزاری دوره های آموزشی مدیران و معاونین دستگاه های اجرایی به جهت نحوه اطلاع رسانی  در مواجهه با مخاطرات خبر داد.

 

نظر شما