استاندار قزوین:

کتابخانه ها نقش مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارند

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۲:۴۵:۳۴
کد خبر: ۸۴۲۷۲۰
کتابخانه ها نقش مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارند
زاهدی گفت: توسعه و پیشرفت در هر جامعه‌ای بدون تقویت سطح آگاهی مردم امکان پذیر نبوده و در این راستا کتابخانه ها نقش مهمى در توسعه فرهنگی جامعه ایفا می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه انجمن کتابخانه هاى عمومى استان قزوین اظهار داشت: امروزه کتاب نه تنها ابزاری برای دستیابی به دانش و آگاهی است بلکه به عنوان یک نماد برای پیشرفت جوامع بشری محسوب می شود.

زاهدی بیان کرد: امروزه در کنار اهمیت به بحث کتاب و کتابخوانی باید به دنبال راهکاری برای افزایش سرانه مطالعه  باشد.

وی گفت: بزرگ دنیا به کتابخانه های خود افتخار می کنند، در این راستا می توان با احداث یک مجموعه فرهنگی مدرن شامل کتابخانه ای بزرگ، سینما و محیطی برای حضور خانواده در کنار هم، به توسعه کتابخوانی کمک کرد و این امر با کمک بخش خصوصی امکان پذیر است.

 وی افزود: احداث مجموعه فرهنگی- کتابخانه ای بزرگ به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک شایانى مى کند و همچنین می تواند به یک جاذبه و نماد فرهنگی قزوین تبدیل شود که تاثیر زیادی بر رفتار مردم  قطعا خواهد داشت.

زاهدى اظهار داشت: در شهرهای کوچک دیدن کتابخانه در سطح شهر تاثیر بسزائی در رفتار مردم داشته و همچنین به شهریت مردم در شهرهای کوچک کمک می کند.

استاندار قزوین بیان داشت: در برخى منازل شاهد این هستیم که کتاب به یک کالا دکوری تبدیل شده و برای تزیین چیدمان داخلی خانه فرد به کار می رود باید سعی شود، فرهنگ مطالعه در جامعه با استفاده از ظرفیت رسانه ها و صدا و سیما نهادینه شود.

زاهدی تصریح کرد: مردم می‌توانند با اهدای کتاب‌ها به کتابخانه‌ها به توسعه کتابخوانی در جامعه کمک کنند.

وی افزود: اگر فقط نیمی از کتاب‌های حبس شده در خانه‌ها اهدا شوند، بخش عمده کمبود کتاب در سطح جامعه حل خواهد شد.

استاندار در ادامه اضافه کرد: آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ اهدا کتاب، می تواند هفته ای را با عنوان اهدای کتاب به کتابخانه ها اختصاص دهد.

 

استاندار قزوین تاکید کرد: با بهره گیری از ظرفیت خیران کتابخانه ساز و با اتخاذ سیاست‌های منتهی به افزایش عضو گیری در کتابخانه ها، می‌توان برای افزایش سرانه مطالعه کتاب، گام‌های موثری برداشت.

وی گفت: با بهره گیری از ظرفیت کتابخانه ها، می‌توان از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

استاندار اظهار داشت: ارتقای آمار کتابخوان ها در جامعه مساله ا ی است که مغفول مانده است، که در این راستا با برنامه ریزی های مناسب و توسعه کتاب های متنوع و مناسب با ذایقه مخاطب می توان اندکی در روند افزایش آمار مطالعه گام برداشت.

در پایان یاد آور شد: لازم است تقویت اطلاع رسانی و توجه به کتاب در جایگاه یک کالای فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، زیرا توسعه و پیشرفت در هر جامعه‌ای بدون تقویت سطح آگاهی مردم امکان پذیر نخواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز