دادستان کرمانشاه خبر داد:

تمهیدات دادستانی کرمانشاه جهت پیشگیری از وقوع جرائم روزه خواری

۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۰:۱۳:۲۹
کد خبر: ۸۴۳۰۷۸
تمهیدات دادستانی کرمانشاه جهت پیشگیری از وقوع جرائم روزه خواری
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرائم مربوط به هتک حرمت و روزه خواری در ماه مبارک رمضان در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان، بر لزوم حفظ حرمت این ماه از سوی کسانی که به هردلیل قادر به روزه داری نیستند تاکید کرد و گفت: از آنجایی که روزه ماه رمضان تنها یک عبادت فردی نیست و رعایت شان و جایگاه این ماه از حقوق اجتماعی عامه مردم است، لذا انتظار می رود تمامی افراد منزلت ویژه این ماه پر فیض و برکت را مراعات کنند. در این راستا دادستانی کرمانشاه تمهیدات فرهنگی و قضایی را جهت پیشگیری از وقوع جرائم مربوط به روزه خواری و مجازات متخلفین در این ماه مبارک در نظر گرفته است.

دادستان کرمانشاه گفت: به ضابطین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تاکید کرده ایم که در این ماه نسبت به اجرای این دو فریضه مهم درخصوص روزه بصورت ویژه اقدام کنند. همچنین در این ماه تنها واحدهای پذیرایی که از مراجع قانونی جهت رفاه حال مسافرین مجوز گرفته اند می توانند فعالیت داشته باشند، لذا در صورت مشاهده فعالیت سایر واحدهای پذیرایی دستگاه های متولی با آنها برخورد خواهند داشت.

صادقی گفت: گشت سیار متشکل از نمایندگانی از میراث فرهنگی، اتاق اصناف، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت، سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و دامپزشکی به همراه دادیار ویژه به صورت متناوب درسطح شهر گشت زنی خواهند داشت تا در صورت وقوع جرائم خاص در رابطه با ماه مبارک رمضان اعم از روزه خواری یا جرائم مربوط به اماکن، تخلفات بهداشتی، تعزیراتی و... برخورد قانونی و فوری انجام گیرد. باتوجه به اینکه روزه خواری شکستن حریم الهی است، یک شعبه ویژه دادیاری هم جهت رسیدگی به جرائم مربوط به روزه خواری و هتک حرمت این ماه در دادسرا تشکیل داده‌ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز