استاندار قزوین:

علت تحولات جمعیتی قزوین پایش و تحلیل شود

۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۲:۰۲:۴۹
کد خبر: ۸۴۳۱۵۰
علت تحولات جمعیتی قزوین پایش و تحلیل شود
زاهدی گفت: علت تغییر و تحولات جمعیت استان در احوال چهارگانه ولادت، فوت، ازدواج و طلاق با نگاهی علمی و کارشناسی مورد واکاوی قرار گیرد.

به گزارش خبر گزاری برنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در نشست شورای راهبردی جمعیت گفت: پایش و تحلیل تحولات جمعیتی مبنایی ترین اطلاعات برای هرگونه برنامه ریزی در کشور است.

وی اضافه کرد: باید علل کاهش و یا افزایش طلاق، ازدواج، ولادت و فوت با این آمارها مورد توجه قرار گیرد تا برنامه ریزی لازم جهت مدیریت آن انجام شود.

زاهدی ادامه داد:  نگاهی به هرم جمعیتی استان نشان می دهد وضعیت، گرچه تا حدودی از نظر ولادت رضایت بخش است اما از سوی دیگر در حال رفتن به سمت پیری است.

وی گفت: همچنین علت کاهش طلاق به موازات کاهش ازدواج نیز از جمله مواردی است که باید مورد مطالعه علمی و کارشناسی قرار گیرد.

زاهدی، همچنین با تاکید بر مطالعات تطبیقی تحولات جمعیتی در احوال چهارگانه استان قزوین با سایر استان های کشور گفت:  شاخص های توسعه انسانی باید در دستور کار مطالعات باشد.

استاندار در آستانه فرا رسیدن روز جمعیت گفت: در همایشی که به این مناسبت برگزارمی شود مخاطبان آن باید افراد تاثیرگذار در مطالعات شاخص های توسعه انسانی و جمعیتی باشند تا بتوانند هم تاثیر اساسی خود را بر همایش بگذارند و هم از مطالب مطرح شده بهره مند شوند.

استاندار افزود: برای برنامه ریزی هرچه بهتر جمعیت، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و امور بانوان استانداری نشست هایی با سازمان های مربوطه و سمن ها، برگزارکنند و رسانه ها به ویژه صدا و سیما با برنامه های مشخص کارشناسی، موضوع جمعیت را در ذهن مردم پررنگ تر کنند.

 

نظر شما