رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

پرداخت ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به ازای هر هکتار، به کشاورزان سیل زده

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۱۰:۲۴:۱۵
کد خبر: ۸۴۳۵۳۵
پرداخت ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض  به ازای هر هکتار، به کشاورزان سیل زده
مختار مهاجر گفت: برای جبران خسارت‌ها ی ناشی از سیل به ازای هر هکتار 5 میلیون تومان کمک بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و همچنین سه سال استمهال برای پرداخت وام های قبلی آنها در نظر گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان درجمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه از باغداران و کشاورزان خسارت دیده خواست برای تشکیل پرونده به مراکز جهادکشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند، اظهار کرد:  یک هزار و 800 پرونده با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان  از فردا در سامانه ثبت می‎شود و پس از راستی‎آزمایی غرامت به بخش‎های کشاورزی پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: راستی آزمایی و میزان خسارت های ناشی از سیل از طریق بازدید میدانی، عکس های هوایی و نقشه های کارشناسان پهنه انجام میگیرد.

 رئیس جهادکشاورزی استان ضمن بیان اینکه در جریان سیل  بیش از 14 هزار و 800 راس دام در استان تلف شده است، خاطر نشان کرد: به ازای هر دام سبک 500 هزار تومان به دامپروران پرداخت خواهد شد و همچنین 4 هزار راس دام نیز توسط بنیاد برکت به خسارت دیدگان پرداخت خواهد شد.

مهاجر ضمن اشاره به اینکه سیل، توفان و سرمازدگی بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان به ۷ هزار هکتار از باغات استان خسارت وارد کرده است، تاکید کرد: سال گذشته حدود 110 هزار تن میوه هسته‌دار در استان تولید شد اما با توجه به حوادث طبیعی پیش آمده امسال این میزان به 70 هزار تن کاهش یافته است.

 

 

 

نظر شما