استاندار خراسان شمالی:

ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان؛ سبب رشد و تحول و رونق اقتصادی خواهد شد

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۱۱:۵۹:۳۶
کد خبر: ۸۴۳۶۱۳
ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان؛ سبب رشد و تحول و رونق اقتصادی خواهد شد
استاندار خراسان شمالی با دفاع از ایجاد منطقه آزاد تجاری در این استان گفت: با توجه به عقب ماندگی های این استان از عمده شاخص های کشوری، راه اندازی این منطقه می تواند موجب تحول و رونق اقتصادی در این خطه محروم شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدعلی شجاعی، در نشستی با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، گفت: با توجه به نبود مشکلی برای تامین آب، برق و دیگر انرژی های اولیه و وجود امنیت مناسب منطقه، این تقاضا از سوی استان مطرح است که در کمیسیون های تخصصی دولت و مجلس بررسی می شود.
وی با اشاره به مطالبات بحق مردم خراسان شمالی برای توسعه همه جانبه این استان اظهار داشت: ایجاد هزاران شغل، دفاتر گمرکی و رونق اقتصادی و گردشگری از بدیهی ترین تاثیرات ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان خواهد بود.
شجاعی افزود: با توجه به محرومیت های موجود و کشاورزی بودن اقتصاد غالب استان و از سویی داشتن 301 کیلومتر مرز با ترکمنستان و آسیای میانه و نبود منطقه آزاد تجاری در استان های همجوار شامل خراسان رضوی، گلستان و سمنان با جمعیتی بیش از 7 میلیون نفر، ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان خراسان شمالی از تقاضاهای موکد این استان است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری در خراسان شمالی، با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های منطقه، می تواند همانند مناطق آزاد کیش و قشم، به رونق اقتصادی و گردشگری این خطه بینجامد.
شجاعی گفت: با ایجاد مناطق آزاد در نواحی مرزی، دست کم 150 دفتر گمرکی در منطقه حضور پیدا خواهند کرد که با افزایش صادرات بر رونق گرفتن مشاغل کوچک و خانگی و صنایع دستی نیز تاثیراتی چشمگیر می گذارند.
وی افزود: با اعلام موافقت شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با ایجاد منطقه آزاد تجاری در خراسان شمالی، مطالعات مکان یابی و زیست محیطی و سایر اقدامات آن به زودی توسط استان آغاز و توسط ناظران سازمان مناطق آزاد کشور نیز بررسی خواهد شد.
در این نشست که در تهران برگزار شد 2 تن از اعضای مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز