معاون اقتصادی استاندار لرستان:

به دلیل اطلاع‌رسانی، همکاری مدیران و مشارکت‌های مردمی سیل تلفات جانی نداشت/خسارت ۸۰ هزار میلیارد ریالی سیل به زیرساخت‌های استان

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۱۵:۰۴:۰۸
کد خبر: ۸۴۳۸۰۸
به دلیل اطلاع‌رسانی، همکاری مدیران و مشارکت‌های مردمی سیل تلفات جانی نداشت/خسارت ۸۰ هزار میلیارد ریالی سیل به زیرساخت‌های استان
گودرز امیری گفت: سیل اخیر ۸۰ هزار میلیارد ریال به زیرساخت‌های لرستان خسارت زده است .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛امیری روز چهارشنبه  در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با بیان اینکه به دلیل اطلاع‌رسانی، همکاری مدیران و مشارکت‌های مردمی سیل تلفات جانی نداشت، اظهار کرد: متاسفانه در این حادثه خسارات مالی زیادی به استان وارد شد به گونه‌ای که در بخش زیرساخت‌ها بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان و کشاورزی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آسیب دیده‌ایم.

اوافزود: با توجه به مشکلاتی که سیل برای استان به وجود آورد ۱۲۰۰ روستا و ۱۸ شهر همزمان در کل استان درگیر آن شدند که با همت و تلاش مسئولان استانی و ملی کارها موقتا انجام شد، اما زیر ساخت‌ها باید به صورت اساسی بازسازی شود که این نیاز به تامین اعتبار دارد.

امیری تصریح کرد: نیازها و خواسته‌های استان در جریان این حادثه به مرکز گزارش و بخشی از آنها در هیئت دولت تصویب و ابلاغ شد که از طریق بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی به ویژه مسکن روستایی و تجاری به اجرا رسیده است.

او با بیان اینکه  همچنین پیشنهاداتی را وزارت کشاورزی به دبیرخانه هیئت دولت ارسال کرده که هنوز به تصویب نرسیده است،خاطر نشان کرد: در حوزه صنعت و کار باید برنامه مدونی ارائه شود و به تصویب هیئت وزیران برسد تا همه دستگاه‌ها مکلف به اجرای آن شوند.

امیری ضمن اشاره  به تسهیلات روستایی و عشایری در سال گذشته،یادآروشد: اعتبارات خوبی در سال گذشته جذب شد و طبق گزارش سازمان ناظر کمتر از ۱۰ درصد انحراف داشته که این به دلیل تورم و افزایش هزینه‌ها بوده است.

به گفته او  مرحله قبل علاوه بر سهم استانی ۲۵۰ میلیارد تومان مازاد بر آن پرونده تشکیل شد و اکنون با توجه به گزارش اداره کار استان ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات ناشی از سیل بر مشاغل نیاز است.

امیری گفت: اگر روی هم رفته ۷۵۰ میلیارد تومان به تسهیلات روستایی اضافه شود می‌توان مطالبات این حوزه در استان را پاسخگو بود.

او با تاکید  بر ضرورت تفویض برخی اختیارات به استان‌ها مخصوصا مناطق سیل زده،ادامه داد: جهت تسریع انجام کار خصوصاً در تسهیلات حمایتی و امدادی تفویض اختیارات ضرورت دارد.

امیری عنوان کرد:  طرح‌هایی در حوزه وزارت کار هستند که راکد و یا کلنگ زنی شده‌اند اما به مرحله اجرا نرسیده، در این شرایط انتظار می‌رود با یک برنامه زمانبندی در شروع، تکمیل و بهره‌برداری این پروژه‌ها تسریع شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز