گام های بلند برای رهایی آسیب دیدگان اجتماعی از مشکلات

۱۳۹۸/۰۲/۱۹ - ۰۷:۳۲:۰۶
کد خبر: ۸۴۳۹۱۷
گام های بلند برای رهایی آسیب دیدگان اجتماعی از مشکلات
سازمان مردم نهاد یک گام تا رهایی با گام های بلند برای رهایی آسیب دیدگان اجتماعی از مشکلات موجود تلاش می کند.
به گزارش خبرنگار برنا از فارس، سازمان مردم نهاد یک گام تا رهایی که در سال 1397 فعالیت خود با موضوع آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد را آغاز کرده است و تلاش می کنند تا با همت اعضاء خود درزمینه کاهش آسیب های این حوزه فعالیت های موثری انجام دهد.
این سازمان مردم نهاد طی این مدت توانسته است 200 عضو فعال را جذب کند و درزمینه کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد فعالیت مناسبی را انجام دهد.

گام

در سیلاب اخیر شهر شیراز نیز  اعضاء سازمان مردم نهاد یک گام تا رهایی به مدت چهارشبانه روز در آشپزخانه  اهل بیت(ع)مشغول تهیه غذای گرم برای مسافران آسیب دیده از سیل وساکنان منطقه سعدی بودند و بیش از 5هزار غذا درمیان این افراد توزیع کردند که فعالیتی بسیار ارزشمند برای آسیب دیدگان بود.
موسس سازمان مردم نهاد یک گام تا رهایی در گفتگو با خبرنگار برنا ازفارس اظهارداشت: کاهش آسیب اجتماعی اعتیاد،کمک به رشد فرهنگ کودکان حاشیه نشین و افزایش فعالیت های اجتماعی آنها  به منظور حضور موثر درجامعه از جمله اهداف تشکیل سازمان مردم نهاد یک گام تا رهایی است.
محمدرضا جدیدی افزود: درراستای کمک به آسیب دیدگان اجتماعی هر پنجشنبه پخت غذای گرم برای کودکان کار، حاشیه نشینان ، کارتن خواب های شهر شیراز به تعداد 500 عدد انجام وبین این افراد توزیع می شود.

گام

وی اضافه کرد: برگزاری تئاتر خیابانی با موضوع پیشگیری از اعتیاد ، تهیه لوازم التحریر برای کودکان درآغاز سال تحصیلی ، تهیه پوشاک برای کودکان کار و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست ، اجرای برنامه های آموزشی و تفریحی ویژه کودکان و نوجوانان حاشیه نشین، برگزاری نمایشگاه از عکس های گرفته شده توسط اعضاء سمن به منظور جمع آوری کمک برای کودکان کار و  بازدید از خانه سالمندان از دیگر فعالیت های سازمان مردم نهاد یک گام تا رهایی است.
موسس سازمان مردم نهاد یک گام تا رهایی درادامه به فعالیت های این  سمن در زمان وقوع سیلاب در شهر شیراز و کشور اشاره کرد و ابرازداشت: در سیلاب اخیر شهر شیراز نیز  اعضاء سازمان مردم نهاد یک گام تا رهایی به مدت چهارشبانه روز در آشپزخانه مشغول تهیه غذای گرم برای مسافران آسیب دیده از سیل وساکنان منطقه سعدی بودند و بیش از 5هزار غذا درمیان این افراد توزیع کردند.

گام

جدیدی تصریح کرد: به منظور کمک به دانش آموزان آسیب دیده محله سعدی با همت اعضاء یک گام تا رهایی مدرسه احسان واقع دراین محله پیش از پایان تعطیلات نوروزی شسته شده تا برای حضور دانش آموزان درروز 17 فروردین آماده باشد.
وی ادامه داد : بازسازی دو منزل مسکونی آسیب دیده در سیل در شهرک سعدی،  ایزوگام کردن پشت بام دو منزل ، اهدا موکت به چهار منزل، اهدا ده عدد اجاق گاز به 10 خانواده،از دیگر فعالیت های انجام شده سازمان مردم نهاد یک گام تا رهایی در محله سعدی بود.

گام

موسس سازمان مردم نهاد یک گام تا رهایی سپس بیان کرد: فعالیت های این سازمان در سیلاب اخیر فقط شامل شهر شیراز نشد و اعضاء نو دوست سمن در سیلاب اخیر خوزستان و لرستان نیز به یار هموطنان شتافتند به گونه ای که که به استان لرستان نیم تن برنج و تعدادی پتو اهدا شد ودرخوزستان نیز طی دو مرحله کمک ها شامل برنج،لوبیا، پتو ، بیل کلنگ، چکمه،  لوازم بهداشتی و اسباب بازی به آسیب دیدگان اهدا شد.
جدیدی خاطر نشان کرد:  این کمک ها با هدف یاری رسان به همنوعان و فراهم کردن اسباب آرامش افراد درگیر سیلاب  به ویژه کودکان و زنان توسط اعضاء سازمان مردم نهاد یک گام تا رهایی انجام شد.
نظر شما