رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین:

آیین شکرگزاری قزوینی ها در پنجاهمین روز بهار برگزار می شود

۱۳۹۸/۰۲/۱۹ - ۱۱:۲۷:۱۹
کد خبر: ۸۴۴۰۳۸
آیین شکرگزاری قزوینی ها در پنجاهمین روز بهار برگزار می شود
مهدیه سادات قافله باشی گفت: مراسم آیینی و کهن پنجاه بدر قزوین با مشارکت شهرداری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهدیه سادات قافله باشی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و هنری شورای شهر در این خصوص گفت:  یکی از کهن ترین مراسم آیینی کشور با عنوان پنجاه بدر در پنجاهمین روز از فصل بهار در قزوین انجام خواهد شد.

دبیر پارلمان محلی افزود: این آیین کهن، ظرفیت ثبت ملی به عنوان میراث ناملموس فرهنگی کشور را نیز دارد و امیدواریم که با همت مدیران شهری، اعضای محترم شورای اسلامی شهر و مدیران میراث فرهنگی این مهم نیز انجام شود.

قافله باشی تصریح کرد: کلیه اقدامات لازم با حضور حوزه ها و سازمان های نقش آفرین انجام شده و مجموعه مدیریت شهری آمادگی کامل برای برپایی این آیین کهن و دینی را دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری و اجتماعی شورای اسلامی شهر افزود: این مناسبت که به عنوان یک آیین بومی توسط شهروندان قزوینی برگزار می شود برنامه ای منحصر بفرد در کشور بوده و از قدیم الایام با هدف طلب باران و شکرگزاری بارش باران توسط مردم شهر قزوین مرسوم بوده است.

قافله باشی تصریح کرد: این مراسم در مصلای شهر قزوین واقع در میان باغستان های سنتی قزوین برگزار خواهد شد که به دلیل تقارن ایام ماه مبارک رمضان با این رویداد آیینی انتظار استقبال بیشتری از سوی مردم متدین قزوین می رود.

وی اذعان کرد: برای رفاه حال همشهریان گرامی شهر قزوین، روکش و لکه گیری آسفالت، علف کنی و پیرایش فضای سبز ، پاکسازی و شستشوی معابر، آماده سازی باغات پیرامونی مصلی، رنگ آمیزی سرعتکاهها و نصب تابلوهای ترافیکی، آماده سازی تجهیزات برگزاری مراسم، نصب المان و بنرهای مناسبتی و هماهنگی با نیروی انتظامی و پلیس راهور جهت حفظ نظم و امنیت از اهم امور انجام پذیرفته توسط شورا و شهرداری است.

پنجاهمین روز بهار برای قزوینی ها روز خاص و باشکوهی است. اهل قزوین در این روز به مصلای شهر می روند و برای نزول باران رحمت الهی دست به دعا بر می دارند و یک روز را در کنار طبیعت می گذرانند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز