ملخ های مهاجم به گچساران رسیدند

۱۳۹۸/۰۲/۲۱ - ۱۲:۵۲:۳۴
کد خبر: ۸۴۴۵۸۳
ملخ های مهاجم به گچساران رسیدند
ملخ های مهاجم که بهمن ماه سال گذشته از کشور‌های حوزه شبه جزیره عربستان از جمله امارات، عمان و کشور عربستان وارد برخی استان های جنوب شرق کشور شده بود به شهرستان گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد رسیدند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ملخ های مهاجر پیش از این در هفت استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، فارس، جنوب خراسان جنوبی، خوزستان مشاهده شده بود.
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ملخ مهاجر در 200 هکتار از مراتع منطقه باباکلان از توابع شهرستان گچساران شناسایی شده که در حال ساماندهی نیروها برای اعزام به منطقه برای مبارزه و سمپاشی هستیم. 
حسین لایقی مطلق روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و مراتع این استان در مرز استان های جنوبی برای وجود ملخ صحرایی پایش شده است. 
حسین لایقی مطلق اظهار داشت: در 150 هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد که به میزان کم ملخ صحرایی مشاهده شده بود سمپاشی و مبارزه انجام شد. 
لایقی مطلق ادامه داد: ضروری است کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها اطلاع رسانی کنند. 
وی گفت:آمادگی و تجهیزات لازم برای مبارزه با ملخ صحرایی در سطح مزارع و مراتع کهگیلویه و بویراحمد در صورت شناسایی وجود دارد. 
به گزارش ایرنا ملخ های مهاجم تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف های هرز را می خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه‎ روز می‎ تواند تا 150 کیلومتر پرواز کند. 
ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می تواند مهاجرت کند. 
این نوع از ملخ ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه های مختلف ازجمله جنگل ها، باغهای میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می شوند. 
استان کهگیلویه و بویراحمد 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که 160 هزار هکتار آن زراعی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز