مدیرکل دفترامور شهری استانداری اعلام کرد؛

عملکرد موفق قزوین در مدیریت پسماندهای عادی و صنعتی

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۰۹:۵۸:۱۳
کد خبر: ۸۴۴۹۲۱
عملکرد موفق قزوین در مدیریت پسماندهای عادی و صنعتی
مصطفی صالحی گفت: با ایجاد سایت۱۱۰ هکتاری محمدآباد؛ استان قزوین در مدیریت پسماندهای عادی، عفونی، صنعتی موفق عمل کرده و پیشگام کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مصطفی صالحی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین در کارگروه پسماند اظهارکرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته با همکاری شهرداری توانستیم سایت ۱۱۰ هکتاری محمد آباد را با همه مشکلات راه اندازی کنیم و امروز در ساماندهی و مدیریت پسماندها موفق هستیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر زباله‌های ۱۸ شهر و ۲۲۲ روستا به این سایت منتقل می‌شود که این کار در سلامت مردم و پاکیزگی محیط زیست نقش بی بدیلی داشته است.

صالحی تصریح کرد: در بخش زباله‌های بیمارستانی هم دانشگاه علوم پزشکی قزوین همکاری خوبی داشته و اکثر بیمارستانها، درمانگاه‌ها و مطب‌ها زباله‌های خود را بی خطر سازی کرده و به این سایت منتقل می‌کنند.

وی گفت: ماهانه حدود ۱۵ تن زباله عفونی در سایت محمد آباد بی خطر سازی می‌شود و با تداوم همکاری‌ها امسال هم مطب‌های بیشتری به این طرح متصل خواهند شد.

صالحی یادآور شد: در بخش صنعتی هم توسط پیمانکار زباله‌های صنعتی ۱۳۸ شرکت دارای پسماند جمع آوری شده و در سایت ۱۰ هکتاری کنار سایت محمدآباد بی خطر می‌شود.

صالحی گفت: در سال‌های گذشته زباله‌های عفونی و شیمیایی و دارویی هفت استان کشور در سایت محمد آباد مدیریت می‌شد که از ماه‌های پایانی سال قبل این موضوع ممنوع شده و امسال دیگر هیچ زباله‌ای از خارج استان وارد این سایت نخواهد شد.

وی بیان کرد: مهمترین دغدغه ما جمع آوری زباله‌های کشاورزی است زیرا قوطی‌های سموم و پلاستیک‌های باقیمانده از کشت در مزارع مشکل ساز است و در این راستا سال قبل ۱۰ هزار قوطی سموم جمع آوری و به سایت محمد آباد منتقل شد.

صالحی اضافه کرد: البته هنوز برای مدیریت پسماندهای الکترونیکی اقدامی نشده و این نوع زباله به کرج منتقل می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز