مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین خبرداد؛

صدور مجوز پرورش ۳۰میلیون قطعه ماهی زینتی در قزوین

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۱۶:۴۳:۱۷
کد خبر: ۸۴۴۹۳۵
صدور مجوز پرورش ۳۰میلیون قطعه ماهی زینتی در قزوین
علیخانی از صدور مجوز تکثیر و پرورش 30 میلیون قطعه ماهی زینتی در شهرستان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  عباس علیخانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین در حاشیه بازدید از فاز اول پروژه تکثیر و پرورش ماهی زینتی در این شهرستان  گفت: این پروژه برای تکثیر و پرورش 30 میلیون قطعه ماهی زینتی طراحی شده که در فاز اول 10 میلیون قطعه تکثیر و پرورش داده خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد این  پروژه به اتمام رسیده اظهار داشت: با اجرای فاز اول این پروژه برای 50نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین تصریح کرد: امروزه به دلیل تغییر سبک و شیوه زندگی نسبت به گذشته از جمله آپارتمان نشینی و محدودیت افراد برای حضور در طبیعت و استفاده از مواهب آن، بسیاری از مردم در نقاط مختلف دنیا برای رسیدن به آرامش و فرار از تنهایی به نگهداری ماهیان زینتی اقدام می کنند و به این ترتیب محیط زندگی خود را با این موجودات رنگارنگ، زیبا و دیدنی زینت می بخشند.

علیخانی افزود: همچنین در بسیاری از فروشگاه ها و مجتمع های تجاری، اماکن تفریحی و گردشگری، فرودگاه ها و ترمینال ها، هتل ها، دفاتر کاری و حتی ادارات در کشورهای مختلف دنیا نیز با هدف جذب گردشگر و آرام بخش کردن محیط؛ ماهیان زینتی در آکواریوم های بزرگ و کوچک نگهداری می شوند.

وی خاطر نشان کرد: استقبال مردم از نگهداری ماهیان زینتی و وجود مشتریان قابل توجه در کشورهای مختلف  موجب شده تا این کسب و کار زود بازده و به نسبت نو پا از رونق مناسبی برخوردار و موجب اشتغال زایی و ارز آوری برای کشور باشد.

 

 

 

نظر شما