معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان:

دغدغه های موجود در مورد معدن طلای سقز به سیستم علمی و تیم کارشناسی واگذار شود

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۱۴:۵۹:۰۱
کد خبر: ۸۴۵۱۷۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: معدن طلای سقز تنها معدن بالادست سد نیست و باید مجموعه دغدغه ها در خصوص آن به یک سیستم علمی و یک مدل کارشناسی واگذار شود تا تصمیمات درست با کمترین میزان خطا اتخاذ شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ حسین فیروزی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: طبق بررسی های موجود تنها در فروردین ماه قیمت پیاز به دلیل صادرات و تنها به مدت یک ماه از میانگین کشور بالاتر بوده است و در سایر کالاها استان  در رتبه های ۱۵ تا ۲۵ قرار داشته است.

وی افزود: متاسفانه بعضی اشخاص و رسانه ها شیب گرانی را با شیب تورم اشتباه می گیرند و در بررسی ها و گزارشات خود دچار خطا می شوند. 

فیروزی همچنین به وضعیت طلای سقز نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در خصوص مسائل مربوط به طلای سقز دغدغه هایی مطرح است که باید به آن سوالات و دغدغه ها بصورت علمی و کارشناسانه پاسخ داده شود.

وی با اشاره به اینکه همه مدیران دغدغه توسعه پایدار استان را دارند، گفت: در هر طرح توسعه ای در درجه اول باید سلامت مردم تامین و در اولویت قرار داشته باشد.

فیروزی در ادمه سخنان خود به وجود گمانه زنی و اظهار نظرهای گوناگون در خصوص مسائل زیست محیطی مربوط به طلای سقز نیز اشاره کرد و افزود: معدن طلای سقز تنها معدن موجود در بالادست سد نیست و در دنیا نیز موارد بسیاری نظیر آن یافت می شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان افزود:باید مجموعه دغدغه ها در خصوص معدن طلای سقز به یک سیستم علمی و یک مدل کارشناسی واگذار شود تا تصمیمات درست با کمترین میزان خطا اتخاذ شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز