ماده موثره داروی والزارتان در مازندران تولید شد

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۱۶:۰۹:۵۸
کد خبر: ۸۴۵۲۲۰
ماده موثره داروی والزارتان در مازندران تولید شد
مدیرعامل شرکت دارو سازی آنتی‌بیوتیک ساری از تولید ماده موثره داروی والزارتان در ساری خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیداحمد موسوی مدیرعامل کارخانه آنتی‌بیوتیک ساری درباره کیفیت تولید ماده موثره در این دارو و اقدامات انجام شده ،گفت: دو سال برای تولید این داور اقدامات تحقیقاتی  انجام  شده است.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال 96 اقدامات تحقیقاتی ما تا پایان سال ادامه پیدا کرده است، تصریح کرد: تولید صنعتی این محصول از اواخر سال قبل شروع شده است.

مدیرعامل کارخانه آنتی‌بیوتیک ساری خاطر نشان کرد: این دارو گشاد کننده عروق خونی و زمینه کاهش فشار خون را فراهم می‌کند، نیاز کشور 20 تن است و 17 شرکت در حال تولید محصول نهایی والزارتون هستند.

وی خاطر نشان کرد: کل موثر داروی والزارتون از خارج کشور وارد می‌شود که پروسه تولید ماده موثره در این مجموعه شروع شده است.

موسوی با اعلام اینکه تاکنون ماده موثره والزارتون وارد می‌شده است، افزود: در مقطعی ماده موثره خارجی بحث کیفی هم داشته که بخشی از محصول نهایی وارد شده که توسط شرکت چینی وارد بازار کشور شده بود از بازار جمع شده است.

وی خاطر نشان کرد: محصول تولید شده ما مورد تایید غذا و دارو است و مجوز تولید و فروش را دریافت کردیم و اولین محموله صنعتی را هفته گذشته به یکی از شرکت‌های تولید دارو فروختیم که محصولاتش را وارد بازار کشور می‌کند.

مدیرعامل کارخانه آنتی‌بیوتیک با اشاره به سخت‌گیری‌های وزارت بهداشت برای صدو مجوز محصولات دارویی گفت: محصول ما سال گذشته تولید شده بود ولی پروسه تولید مجوز تا حدودی طولانی شده بود.

وی میزان تولید سالانه این واحد تولیدی را  در سال جاری حدود چهار تن اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 20 تا 30 درصد نیاز کشور را تولید می‌کنیم و بر اساس برنامه‌ریزی در دست اقدام حدود 25 تن ماده موثره والزارتون را تولید می‌کنیم.

موسوی با اعلام اینکه با راه‌اندازی خط تولید کامل حدود 5 میلیارد دلار  در سال صرفه‌جویی ارزی صورت می‌گیرد.

 

نظر شما