ورود بیش از ۴۰ هزار مسافر خارجی از مرز باشماق به ایران

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۱۱:۵۵:۳۰
کد خبر: ۸۴۵۴۹۸
ورود بیش از ۴۰ هزار مسافر خارجی از مرز باشماق به ایران
مدیر کل گمرکات استان کردستان گفت: 40 هزار و 528 مسافر خارجی از ابتدا تا پایان فروردین امسال از طریق مرز باشماق مریوان وارد کشورمان شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بختیار رحمانی پور  گفت: در این مدت تعداد مسافران ورودی به کشور از طریق مرز باشماق تنها مرز مسافربری استان کردستان 41 درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش یافت.
وی اضافه کرد: در این مدت، 41 هزار و 564 مسافر هم از طریق باشماق از کشور خارج شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که 28 هزار و 761 نفر بود 57 درصد رشد داشته است.
مدیر کل گمرکات استان کردستان افزود: یک هزار و 842 دستگاه خودرو هم در این مدت پس از سیر مراحل قانونی از کشور خارج شدند که این تعداد در فروردین سال گذشته یک هزار و 893 دستگاه بود.
رحمانی پور یادآور شد: تعداد خودروهای خارج شده از کشور از طریق مرز باشماق 3 درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال 97 کاهش داشته است.
وی تاکید کرد: گمرکات استان در فروردین ماه امسال بیش از 56 میلیارد ریال درآمد داشته که این میزان درآمد به حساب خزانه واریز شده است.
گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند. 
مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.
گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان است و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

 

نظر شما