مهرداد سالاری:

مهمترین دغدغه مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز است

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۱۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۸۴۵۸۷۵
مهمترین دغدغه مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز است
معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه: مشکلات ترافیکی ناشی از کسری پارکینگ در ساخت و سازهای غیرمجاز، ناهنجاری در ساختار شهر و معماری شهری و عدم رعایت اصول فنی در ساخت و سازهای غیرمجاز از معضلات ناشی از عدم برخورد جدی شهرداری با تخلفات ساختمانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، مهرداد سالاری معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه در نشست با اعضای شورای شهر، شهردار و اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ کرمانشاه گفت: مقابله با تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیر مجاز از مهمترین دغدغه ها است، جلوگیری از تخلفات مستلزم این است که قوانین و مقررات بازنگری و مصوبات مربوط به جرایم و آراء مربوط به تخریب بصورت جدی و همه جانبه رعایت گردد .

سالاری گفت: مشکلات ترافیکی ناشی از کسری پارکینگ در ساخت و سازهای غیرمجاز، ناهنجاری در ساختار شهر و معماری شهری و عدم رعایت اصول فنی در ساخت و سازهای غیرمجاز از معضلات ناشی از عدم برخورد جدی شهرداری با  تخلفات ساختمانی است که باید با تغییر در نگرش ها و برخورد جدی با متخلفان از گسترش آن جلوگیری کرد.

او ادامه داد: در راستای کاهش تخلفات ساختمانی؛ فرهنگ سازی عمومی و اطلاع رسانی، اصلاح ساختار کمیسیون ماده 100 وتقویت اجراییات شهرداری ضرورت دارد. بر اتخاذ وحدت رویه در صدور آرای کمیسیون ماده 100 ، نظارت بر مراحل ساختمانی و جلوگیری از وقوع تخلفات ساختمانی از همان مرحله ساخت فنداسیون بناها و معرفی ناظرین ساختمانی متخلف به مراجع قضایی تاکید داریم.

سالاری گفت: کوتاهی در امر تخلفات ساختمانی موضوعی است که بطور کلی همه در آن نقش دارند و تنها مربوط به مالک نمی باشد و شهرداریها و مهندسین ناظر نیز به نوعی در این موضوع دخیل هستند و تا امروز عزمی برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی دیده نشده است، لذا جهت کاهش نارضایتی و شکایت مردم بایستی وحدت رویه در صدور آراء از طرف اعضای کمیسیون ماده 100 رعایت گردد .

 معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: همچنین بررسی و اصلاح ضوابط اجرایی به منظور جلوگیری از گرایش و سوق یافتن مردم به تخلفات ساختمانی باید توسط شهرداری و سازمان نظام مهندسی به جد پیگیری شود.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز