امید قادری:

در حفظ و حراست از آثار باستانی تلاش می کنیم/ ۲۴ اثر تاریخی در کرمانشاه مرمت شد

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۱۴:۴۶:۱۴
کد خبر: ۸۴۶۱۳۶
در حفظ و حراست از آثار باستانی تلاش می کنیم/ ۲۴ اثر تاریخی در کرمانشاه مرمت شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: آثار باستانی و بناهای تاریخی جلوه ای از تاریخ و فرهنگ مردم آن دیار به شمار می رود و حفظ و حراست از آنها در حقیقت نگهداری از تاریخچه فرهنگی و هنری است و این اداره کل تمام سعی و تلاش خود را برای این مهم به کار می بندد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: 24 بنای تاریخی این استان در سال 97 مرمت شد. این تعداد بنا با اعتباری بالغ بر 116 میلیارد و 418 میلیون ریال مرمت شده است.

قادری ادامه داد: از جمله مهمترین بناهایی که در سال گذشته در استان کرمانشاه مرمت شده می توان به بازارهای تاریخی با اعتبار 77 میلیارد و 217 میلیون ریال، تکیه بیگلربیگی، تکیه معاون الملک، پل کهنه، پل کوچه و تعمیر و مرمت حمامهای تاریخی سطح استان اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درباره مرمت بناهایی که در جریان زلزله دچار خسارت شده اند گفت: مجموعه مقابر ابودجانه، مسجد عبداله ابن عمر، چله خانه هجیج، ارگ گیلانغرب و مجموعه قلعه یزد گرد با اعتبار 6 میلیارد و 950 میلیون ریال مرمت و بازسازی شدند.

قادری گفت: آثار باستانی و بناهای تاریخی جلوه ای از تاریخ و فرهنگ مردم آن دیار به شمار می رود و حفظ و حراست از آنها در حقیقت نگهداری از تاریخچه فرهنگی و هنری است و این اداره کل تمام سعی و تلاش خود را برای این مهم به کار می بندد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز