معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری:

سبقه معنوی و مردمی پیاده روی اربعین باید هرسال گسترش یابد

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۲:۵۸:۱۵
کد خبر: ۸۴۶۴۸۹
سبقه معنوی و مردمی پیاده روی اربعین باید هرسال گسترش یابد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین ستاد اربعین حسینی استان مرکزی گفت: فرهنگ اربعین برخاسته از فلسفه عاشورای حسینی است و باید سبقه معنوی و مردمی پیاده روی اربعین باید هرسال گسترش یابد.

به گزارش برنا از اراک ،  بهروز اکرمی  در نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی افزود: اربعین از جمله همایش ها و آیین های مردمی و معنوی است که باید توسط کارگزاران و کمیته های دولتی حفظ شود.

وی ادامه داد: دستگاه های دولتی وظیفه دارند همگام با سر مردم نیازها و مشکلات این آیین بزرگ جهانی را رسیدگی کرده و با درخواست مردم در برای برگزاری هرچه با شکوهتر این آیین ورود کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: فعالیت های برگزاری آیین معنوی پیاده روی اربعین در سال جاری آغاز شده و کمیته ها باید با برگزاری نشست های تخصصی نقاط ضعف و قوت آیین اربعین سال گذشته را مورد بررسی قرار داده و نسبت به تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف این آیین در سال های گذشته اقدام کنند.

اکرمی، تسهیل در اعزام زایران اربعین اباعبد الله الحسین را از برنامه های اولویت دار ستاد اربعین استان مرکزی در سال جاری دانست و گفت: کمیته های ستاد اربعین باید رفع دغدغه های جانبی از جمله تامین اتوبوس، موارد بهداشتی و تغذیه زایران را برای تسهیل در اعزام این افراد را در سال جاری در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: کاهش هزینه برگزاری آیین اربعین از دیگر برنامه های این ستاد است و کمیته های ستاد اربعین باید نسبت به برگزاری این آیین با کمترین هزینه ها و پرشکوه تر از سال های گذشته تلاش کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نگاه مسئولان برگزاری ستاد اربعین حسینی در استان به آیین اربعین نباید اداری باشد بلکه باید همه تلاش ها برای اعتقاد صورت پذیرد.

اکرمی عنوان کرد: اربعین راهکاری است تا بتوان ارزش ها، نام و راه و روش امام حسین( ع) را جهانی کرد.

جانشین ستاد اربعین حسینی استان مرکزی گفت: پیاده روی عظیم اربعین نمایش قدرت و اقتدار این مذهب بزرگ در جهان است که شیعیان را به هم نزدیکتر می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز