درخواست ایران برای انتقال آب دریاچه وان به دریاچه ارومیه

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۷:۲۵:۰۶
کد خبر: ۸۴۶۶۹۳
درخواست ایران برای انتقال آب دریاچه وان به دریاچه ارومیه
رئیس سازمان محیط زیست ایران در دیدار با سفیر ترکیه در تهران درخواست کرد تا آب اضافی دریاچه وان ترکیه به دریاچه ارومیه انتقال یابد چرا که خشکی این دریاچه تهدیدی جدی برای منطقه است

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان محیط‌زیست، عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست ایران در دیدار با دریا اورس، سفیر ترکیه در تهران گفت: امکان این وجود دارد که آب اضافی از دریاچه وان وارد دریاچه ارومیه شود چون خشک شدن دریاچه ارومیه تهدیدی جدی برای منطقه است.

وی همچنین با اشاره به توانمندی ترکیه برای تولید فیلتر خودروهای دیزلی ادامه داد: آلودگی هوا در کلانشهرها یکی از موضوعات مهم کشور ما است و یکی از دلایل آن خودروهای دیزلی است. از کشور ترکیه درخواست می‌کنیم تا در زمینه ساخت این فیلترها به ایران کک کند.

معاون رئیس جمهوری ایران دیوار مرزی بین دو کشور را از بعد تروریسم و امنیت به نفع هر دو کشور دانست و گفت: اما باید راهکارهایی در نظر گرفته شود تا باعث عدم تردد، ایجاد مشکل آبشخور و قطع ارتباط ژنتیک حیات وحش در دو کشور نشود چرا که جبران این اتفاقات امکان‌پذیر نیست.

دریا اورس، سفیر جمهوری ترکیه در ایران نیز در این دیدار گفت: تهران یکی از زیباترین شهرهایی است که دیده‌ام همچنین کشور ایران دوست و متحد ما در شرایط مختلف است. کشور ترکیه مثل همیشه آماده همکاری‌های محیط زیستی و تکنولوژیک با ایران است.

گفتنی است، شبکه TRT ترکیه نیز این درخواست را تایید کرد.

نظر شما