ضرورت توجه به تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۱۲:۱۱:۱۶
کد خبر: ۸۴۷۴۴۸
ضرورت توجه به تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس
مدیر کل حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: جمع اوری و توجه به تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس، امروز یک ضرورت است و همه دلسوزان به انقلاب برای جمع اوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس باید همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

سردار یوسفعلی زاده در نشست با پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و جوانان انقلابی تایباد که در محل تالار وحدت مجتمع فرهنگی هنری مفاخر تایباد برگزار شد، با اشاره به محدویت های مالی برای این امر مهم گفت: متاسفانه در گذشته به این مهم توجه چندانی نشده است ولی به منظور تسریع در این مهم دفاتر شهرستانی و کمک همه دلسوران را پای کار اورده ایم تا به تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس کمک کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس افزود: فرهنگ شهدا ایستادگی  و مقاومت در مقابل دشمنان است. پیروی از خون شهدا، هدف ما می باشد،

وی گفت: هیچ کس سراغ ندارد که شهیدی در وصیت نامه خود سفارش به سازش با ظالم کرده باشد..

وی افزود: در همه زمان ها جبهه حق در مقابل باطل ایستادگی کرده است و کسانی که امروز مقاومت را در مقابل استکبار تضعیف می کنند و حرف از مذاکره و سازش می زنند، با فرهنگ شهدا آشنایی ندارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: پیگیری ساخت المان شهدای گمنام، جمع آوری تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس و تدوین دانشنامه ایثارگران هر شهرستان از رسالت های دفتر حفظ آثار و نشر دفاع مقدس است.

وی افزود: اعتبارات حوزه تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس در خراسان رضوی،  نسبت به سال قبل ۴ برابر شده است. ان شالله با همت دلسوزان عقب ماندگی های این حوزه جبران شود.

در این نشست سرهنگ رمضات حسین زاده مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تایباد پیرامون دفتر شهرستان مطالبی را عنوان نمود.

در پایان مراسم مهمانان بر گلزار شهدای گمنام تایباد حاضر شدند و به مقام شامخ شهدای گمنام ادای احترام نمودند.

 

نظر شما