خطیب جمعه شهرکرد:

تنها گزینه ملت ایران مقاومت در برابر آمریکاست

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۱۳:۰۲:۴۵
کد خبر: ۸۴۷۴۹۰
تنها گزینه ملت ایران مقاومت در برابر آمریکاست
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه آمریکا دچار یاس و ناامیدی شده است، گفت: تنها گزینه در برابر زیاده خواهی آمریکا مقاومت و ایستادگی است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: آمریکا از همان ابتدای انقلاب مشکلات اقتصادی را برای ایران ایجاد کرد و 40 سال ملت ایران را در حصر اقتصادی قرار داد ولی این حصر نه تنها به ایران ضربه نزده است ،بلکه باعث بالندگی ایران شد.
وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره سم است و جنگ نیز نمی شود و آمریکا اکنون دچار یاس شده است و تنها گزینه ملت ایران ایستادگی و مقاومت در برابر آمریکاست.
نکونام یادآور شد: بارها گزینه مقاومت در برابر آمریکا جواب داده است و بزودی مقاومت در برابر آمریکا نیز جواب نهایی را خواهد داد و در جنگ اراده ها، پیروزی با ملت ایران است و ملت در برابر شیطنت آمریکا ایستادگی خواهد کرد.
خطیب جمعه شهرکرد گفت: تا امروز مردم ایران 40 سال در صحنه انقلاب بودند و از دین دفاع کرده اند، اگر چه ممکن است عده ای ریزش کرده اند اما تاریخ جمهوری اسلامی روشن و تابنده است.
وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران موضع روشن جمهوری اسلامی ایران در خصوص آمریکا به زیبایی و صراحت بیان فرمودند و این مساله باید سرلوحه کار همه مسوولان باشد.
امام جمعه شهرکرد به زیاده روی در مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد بیشترین مصرف کالای در کشور صورت می گیرد و با یک فرهنگ عمومی و عزم هماهنگی باید به اندازه مصرف کرد و از زیاده روی خودداری کرد.
به گفته وی، تلاش های دولت در این زمینه بسیار مهم است و دولت باید برنامه ریزی درستی برای مصرف بهینه داشته باشد.
وی گفت: همه چیز را نمی توان به برجام ربط داد و حالا که برجام با بدفرجامی روبرو شده است و آمریکا اقدام به نقض برجام کرده است، باید در این زمینه یک برنامه درست برای توجه به داخل را افزایش داد و از نگاه به بیرون خودداری کرد.
نکونام بیان کرد: آمریکا ، احمق ترین احمق هاست ولی می فهمد که نمی تواند در برابر مقاومت ایران تهدیدی داشته باشد و نباید از تهدید دشمن هراس داشت.
به گفته وی، باید اقتصاد درون را به بهترین شکل درست کرد و ظرفیت انسانی و اقتصادی و امکاناتی در کشور بالاست و نگاه به تولید و رونق تولید باید جدی گرفته شود.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به توصیه های قرآنی بیان داشت: باید مراقبت کرد در هر مرحله ای امتحان الهی را انسان ها بشناسند و این همیشگی است و انسان همواره در معرض امتحان الهی قرار دارند که در ماه مبارک رمضان باید از این ماه بیشترین استفاده را برد.
به گفته وی ، ما در یک دوره تاریخی حساس قرار داریم مانند دوران گذشته در یک مقطع قرار داریم و آیندگان برای ما ثبت خواهد کرد که راه انبیاء را رفته این یا راه دیگری طی شده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد یادآور شد: موضع افراد باید همواره مشخص باشد و امر به معروف و نهی از منکر نیز موضع روشن است.
خطیب جمعه شهرکرد بر اقامه نماز در همه محله ها و ادارات تاکید کرد و گفت: اقامه نماز در مساجد محله ها و ادارات ، از مسائل مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی به اشاره به مناسبت های تقویمی افزود: روز ملی جمعیت ، روز ملی میراث فرهنگی و موزه ها ، نیمه ماه رمضان و ولادت امام حسن (ع) و کمک به آزادی زندانیان و نیکوکاری از برنامه های هفته پیش روز است که باید به این مسائل مورد توجه قرار گیرد.
نکونام با اشاره به روز بسیج عشایری گفت: عشایر یکی از مولفه های مهم کشور است که پای انقلاب و ارزش های اسلامی و لایت مانده اند که نقش مهمی در تولید مولد دارند.
به گفته وی، جمعیت شیعه باید مورد توجه قرار گیرد و از این جمعیت غافل نشد چرا که ایران ظرفیت بالایی برای جمعیت دارد.
وی با نکوداشت فرارسیدن نیمه ماه مبارک رمضان و تولید امام سوم شیعیان افزود : امام حسن امام جهادگر در برابر طاغوت بودند که ایشان را برخی از یاران تنها گذاشتند و وجود ایشان برکت برای اسلام است.
نکونام به طرح تکریم ایتام اشاره کرد و گفت : دست مستندان و ایتام را باید گرفت و حمایت از خانواده زندانیان نیز در ماه رمضان مورد توجه قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز