استاندار کردستان:

۱۹میلیون مترمکعب آب برای توسعه کشاورزی سروآباد تخصیص یافت

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۲۱:۴۴:۲۶
کد خبر: ۸۴۷۶۷۰
۱۹میلیون مترمکعب آب برای توسعه کشاورزی سروآباد تخصیص یافت
استاندار کردستان گفت: هشت هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی مناطق حفاظت شده اورامان به بخش کشاورزی و ۱۹ میلیون متر مکعب برای توسعه آن تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بهمن مرادنیا ظهر امروز درجلسه شورای اداری شهرستان سروآباد با بیان این مطلب اظهارداشت: هشت هزار و 200 هکتار از اراضی مناطق حفاظت شده اورامانات به کشاورزان این منطقه واگذار شد تا زمینه ای برای توسعه کشاورزی باشد.

وی افزود: توجه به بخش دامپروری این منطقه ضروری است و  باید با سرمایه گذاری های قابل قبول، زمینه توسعه این بخش و به تبع آن ایجاد اشتغال و درآمدزایی را فراهم کرد.

مرادنیا تصریح کرد: 19میلیون مترمکعب آب برای توسعه باغات و کشاورزی سروآباد تخصیص یافته است.

استاندار کردستان همچنین در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه سروآباد شهرستانی محروم نیست، اظهار داشت: خاک زرخیز، مردمان سختکوش و آب فراوان، ظرفیتی بسیار مناسب برای رونق منطقه است و کارهای خوبی هم برای توسعه این شهرستان انجام شده است.

مرادنیا به سکونت جمعیت 82 درصدی این شهرستان در روستاها اشاره کرد و گفت: با کمک های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می توان زمینه را برای توسعه هر چه بیشتر این شهرستان فراهم کرد، ضمن اینکه وجود 23 کیلومتر مرز مشترک با عراق نیز فرصت مناسبی برای رونق منطقه است.

وی در پایان خواستار کمک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای توسعه بخش کشاورزی سروآباد از طریق ارتباط با شمال عراق و ظرفیت مرز شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز