برگزاری جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان تربت حیدریه

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۲:۱۸:۴۵
کد خبر: ۸۴۷۹۳۰
برگزاری جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان تربت حیدریه
سی و سومین جلسه ستاد ساماندهی امورجوانان تربت حیدریه با موضوع غنی سازی اوقات فراغت و ساماندهی فعالیت های این بخش در تابستان پیش رو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سیدحمیدرضا امینی در این نشست با تاکید بر لزوم برنامه ریزی جهت برگزاری فعالیت های موثر آموزشی، پرورشی و مهارتی در ایام فراغت جوانان، اظهار کرد: این زمان فرصتی مناسب جهت شناسایی و معرفی افراد مستعد در حوزه های مختلف است.
وی افزود: کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط در این زمینه می بایست به گونه ای عمل کنند که ضمن پرهیز از هرگونه موازی کاری با وحدیت رویه و جلب مشارکت حداکثری به ویژه ظرفیت سازمان های مردم نهاد موجب ارتقای کیفیت فعالیت های اوقات فراغت شوند.
دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان تصریح کرد: با توجه به اهمیت تاثیر کلاس های اوقات فراغت در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی می بایست تلاش کرد تا با برگزاری اردوهای گردشگری، هویتی و پاتوق های فرهنگی جوانان ضمن ایجاد فضایی مفرح و نشاط آور در جامعه و مشارکت خانواده ها در کنار فرزندان علاوه بر ایام تابستان در طول سال نیز شاهد تداوم و ارتقای فعالیت های مختلف باشیم.
امینی توجه به محلات هدف و مناطق کم برخوردار را نیز از موضوعات مهم و اساسی در پرداختن به موضوع اوقات فراغت برشمرد و افزود: در مناطق روستایی با راه اندازی و تجهیز خانه های ورزش روستا و در مناطق حاشیه شهر نیز با بهره گیری از ظرفیت سمن ها فعالیت های مختلفی را با همکاری دستگاه های اجرایی برنامه ریزی و اجرا خواهیم نمود.
علی رستمی، فرماندار تربت حیدریه نیز در این نشست با اشاره به تقویت بخش همگانی ورزش خاطر اظهار داشت: کلیه دستگاه های اجرایی و بخش های خصوصی تقویم ورزشی خود را در اختیار دبیرخانه ستاد ساماندهی امورجوانان شهرستان قراردهند تا برنامه ریزی لازم جهت برگزاری هرچه مطلوب فعالیت های مختلف انجام پذیرد.
وی افزود: این امر علاوه بر تلطیف فضای کاری و اجتماعی منطقه موجب تقویت مشارکت بین بخشی می گردد.
رستمی استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در منطقه را در غنی سازی اوقات فراغت مورد توجه دانست و تصریح کرد: کلیه دستگاه های عضو در ستاد ساماندهی موظف به برنامه ریزی در خصوص برگزاری فعالیت های متعدد با موضوع نوجوانان و جوانان بویژه در اوقات فراغت می باشند و در این راستا می بایست تلاش لازم جهت همسان سازی فعالیت ها و ارتقای کیفیت آنها در چارچوب تصمیمات ستاد انجام پذیرد .
رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به زیر ساخت های قابل قبولی که در حوزه ورزشی و گردشگری در منطقه وجود دارد، خاطرنشان کرد: اوقات فراغت فرصت بسیار مناسبی است تا ظرفیت فرهنگی و گردشگری منطقه را معرفی و از آن به عنوان یک فرصت شغلی برای جوانان بومی هر بخش استفاده گردد.
وی افزود: در حوزه منابع طبیعی و زیرساخت های ورزشی نیز ظرفیت هایی وجود دارد که مغفول مانده و می بایست با ارائه طرح و برنامه و ایجاد تعامل این بخش را نیز احیا کرد تا به نحو مطلوب مورد بهره برداری قرار گیرند.
فرماندار تربت حیدریه همچنین توجه به تقویت و اجرای ورزش های بومی محلی و احیای سنت های فاخر فرهنگی را مورد تاکید قرار داده و خاطر نشان کرد: برپایی تورهای گردشگری و جشنواره های متعدد فرهنگی ورزشی در مناطق بکر روستایی و بخش های تابعه شهرستان با هدف ترغیب و مشارکت جوانان و نوجوانان در روستاها موضوعی است که در برنامه ریزی اوقات فراغت به صورت ویژه می بایست مود توجه قرار گرفته و در طول سال نیز بدان تداوم بخشید.
استفاده از مدرسین و مربیان دارای مجوز و صلاحیت، نظارت بر حسن برگزاری کلاس ها، تجلیل از فعالان حوزه های مختلف در طرح غنی سای اوقات فراغت، ارائه گزارش مدون از برگزاری کلاسهای اوقات فراغت به دبیرخانه ستاد، ایجاد بانک اطلاعاتی، حمایت از خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد جهت مشارکت فعال این قشر در کلاس های مختلف، برگزاری برنامه های متنوع زیست محیطی و پاک سازی محیط زیست و لزوم توجه به حرفه آموزی افراد در اوقات فراغت از دیگر موارد مطرح شده در سی سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان تربت حیدریه بود.

 

نظر شما