تولید ۲۹۰هزار متر مربع فرش دستباف در آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۵:۴۶:۰۷
کد خبر: ۸۴۷۹۹۱
تولید ۲۹۰هزار متر مربع فرش دستباف در آذربایجان غربی
سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: سالانه در آذربایجان غربی بیش از 290هزار متر مربع فرش دستباف تولید و به بازار های داخلی و خارجی ارسال می گردد

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمد دهقان اظهار کرد: سالانه در آذربایجان غربی بیش از 290هزار متر مربع فرش دستباف تولید و به بازار های داخلی و خارجی ارسال می گردد.

ایشان ادامه داد: آذربایجان غربی با 224 واحد کارگاه تولید فرش دستباف و کارگاه های خانگی برای تعداد 72 هزار نفر شغل پایدار ایجاد کرده هست.

سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: آذربایجان غربی با ثبت فرش افشار تکاب و فرش ماهی خوی به عنوان دو برند فرش استان و تولید سالانه 290 هزار متر مربع فرش دستباف یکی از قطبهای فرش در کشور می باشد.

وی در ادامه افزود: جهت ارتقاء سطح آشنایی راهنمایان گردشگری برای انتقال اطلاعات کلی درباره فرش دستباف ایران دوره آموزشی ملی در این راستا برگزار گردید.

محمد دهقان بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از گردشگران خارجی از طریق آژانس های مسافرتی به کشورمان سفر می کنند وبازدید از موزه ها و بازارها در برنامه سفر آنان وجود دارد.

وی همچنین در این راستا عنوان کرد: راهنمایان گردشگری با داشتن اطلاعات کافی در مورد فرش دستباف ایران می توانند این هنر اصیل را بهتر به گردشگران معرفی کنند.

ایشان در خصوص برنامه های سازمان صنعت،معدن وتجارت جهت رونق تولید فرش دستباف نیز بیان کرد: برگزاری نمایشگاه های ویژه فرش ، حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و همچنین تداوم اجرای طرح فروش اقساطی فرش دستباف از برنامه های سازمان در سال جاری می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز