توسعه اسکواش با استفاده از امکانات موجود

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۰:۰۴:۱۷
کد خبر: ۸۴۸۲۹۶
توسعه اسکواش با استفاده از امکانات موجود
رئیس هیئت اسکواش خراسان رضوی گفت: به دلیل سخت بودن ایجاد کورت در شهرستان ها از امکانات موجود آن ها برای معرفی و توسعه این رشته استفاده می‌کنیم.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، غلام حسن اصغری  اظهار کرد: در حال حاضر 6 شهرستان فعال در استان داریم و بزودی 3 شهرستان دیگر نیز به این جمع خواهند پیوست.

وی در خصوص برنامه های انجام شده در سال 97 بیان کرد: ما در این سال 33 برنامه را اجرا کردیم که از این میان 18 برنامه برای آقایان و 15 برنامه برای بانوان برگزار شد، همچنین 3 اعزام در رده سنی بزرگسالان و 11 اعزام در سایر بخش ها صورت گرفت.

رئیس هیئت اسکواش خراسان رضوی ادامه داد: کارگاه های دانش افزایی در بحث تغذیه و طب در این رشته توسط هیئت برگزار شد که با استقبال خوبی نیز از سوی ورزشکاران و علاقه مندان مواجه شد، همچنین مسابقات در تمام رده های سنی به صورت قهرمانی و همگانی برگزار کردیم.

اصغری افزود: رتبه های خوبی توسط اسکواش بازان استان کسب شد که از جمله آن ها می‌توان به قهرمانی پسران کمتر از 9 سال استان در مسابقات کشور و رتبه سوم پسران زیر 17 سال در رقابت های کشوری اشاره کرد، همچنین در مسابقات لیگ دسته یک کشور تیم زاک و ماریان مشهد قهرمان شد و به لیگ برتر راه یافت.

وی در خصوص توسعه زیر ساخت ها نیز تصریح کرد: با همکاری اداره کل ورزش قدم های خوبی برای توسعه اسکواش استان برداشته شد وهم اکنون مجموعه اسکواش مشهد با 4 کورت در حال احداث می‌باشد.

رئیس هیئت اسکواش خراسان رضوی اظهار کرد: در سال 98 نیز برای شهرستان نیشابور وسبزوار کورت هایی در نظر گرفته شده است، همچنین در سال جاری برنامه هایی داریم که در این رابطه تقویم استانی را براساس تقویم فدارسیون آماده کرده ایم و سعی بر تلاش بیشتر در حوزه فرهنگی و همگانی خواهیم داشت.

اصغری در خصوص استعدادیابی گفت: سال گذشته تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش داشتیم و امسال نیز بحث استعدادیابی را در این ارگان توسعه خواهیم داد و در این راستا کمیته استعداد یابی ما فعال است و از علاقه مندان تست های لازم را می‌گیرد.

وی بیان کرد: به دلیل سخت بودن ایجاد کورت در شهرستان ها از امکانات موجود آن ها برای معرفی و توسعه این رشته استفاده می‌کنیم، همچنین تا آماده شدن مجموعه اسکواش مشهد با همکاری آستان قدس می‌توانیم میزبان مسابقات ملی و بین المللی باشیم.

رئیس هیئت اسکواش خراسان رضوی اضافه کرد: با همکاری اداره کل ورزش استان، امیدواریم پدل مجموعه ورزشی سجاد را با توجه به علاقه مندی که برای آن وجود دارد، پیش از افتتاح مجموعه اسکواش مشهد به بهره برداری برسانیم.

اصغری تصریح کرد: برگزاری کلینیک داوری ملی در سال جدید، برنامه های هم اندیشی ماهیانه بامربیان و داروان و برنامه های هم اندیشی کمیته ها از دیگر فعالیت های این هیئت خواهد بود.

وی در پایان گفت: پیش بینی ما برای برگزاری برنامه هایمان در سال 98 مبلغی حدود 207 میلیون تومان می‌باشد که این رقم با توجه به ظرفیت موجود امری دست یافتنی است و هیئت این توانایی را دارد که 24 درصد از این مبلغ را با کمک بخش خصوصی محقق سازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز