مشاور وزیر کشور؛

رونق ملی، تحکیم خانواده و توسعه پایدار سرلوحه امور بانوان است / استان مرکزی به عنوان دبیرخانه دایمی نکوداشت زنان مفاخر ایران انتخاب شد

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۱:۵۵:۴۱
کد خبر: ۸۴۸۳۶۴
رونق ملی، تحکیم خانواده و توسعه پایدار سرلوحه امور بانوان است / استان مرکزی به عنوان دبیرخانه دایمی نکوداشت زنان مفاخر ایران انتخاب شد
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: استان مرکزی با توجه به بکارنامه درخشان در حوزه اندیشمندان شهیر به عنوان دبیرخانه دایمی نکوداشت زنان مفاخر ایران انتخاب شده است.

به گزارش برنا از اراک ، فریبا نظری پورکیایی در نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان مرکزی افزود: این دبیرخانه از 22 خرداد ماه سال جاری همزمان با برگزاری آیین تجلیل از بانوان نام آور استان مرکزی در موزه بهشت مفاخر ایران ایجاد می شود.

وی ادامه داد: برگزاری این آیین با هدف معرفی ظرفیت های بانوان در کنار کاستی ها و مشکلات جامعه است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: معرفی زنان تمدن ساز کشور و ظرفیت های مثبت جامعه از دیگر اهداف برگزاری این آیین تجلیل است.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: می طلبد که برنامه های حوزه بانوان در استان ها با رویکرد فهم مشترک و بهره وری حداکثری از ظرفیت ها برگزار شود تا از موازی کاری ها در این حوزه جلوگیری شده و افزایش توانمند سازی این قشر از جامعه را به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: زنان برای حضور هدفمند و رقابت پذیر در بازار کسب کار نیازمند مهارت، تجارب سازنده و اموزش هستند تا بتوانند فرصت ها را شناسایی و با اقدامات هدفمند در عرصه اقتصادی بدرخشند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده افزود: اعضای خانواده پیوست های متعددی با هم دارند که باید در توانمند سازی آنان مهارت ورزی جمعی و آموزش های فردی و گروهی به درستی به آنان منتقل شود تا اثربخشی مناسب را در حوزه اجتماعی و اقتصادی داشته باشد.

نظری عنوان کرد: رونق ملی، تحکیم خانواده و توسعه پایدار سرلوحه امور بانوان است و راهبردهای عملی متعددی در این خصوص به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی، طولانی شدن مراحل اداری را از جمله چالش های کارگروه تسهیلات و اشتغال استان ها دانست و افزود: برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای اقتصادی استان و کشور با دستور وزیر کشور باید واحدهای تولیدی که با مشکل مواجه شده اند شناسایی و از تعطیلی آنان جلوگیری شود.

مشاور وزیرکشور در امور زنان و خانواده یادآور شد: بیمه مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی را از دغدغه های وزارت کشور است و رفع این مشکل از برنامه های اولویت دار امسال تعریف شده است.

نظری گفت: برگزاری مستمر نشست های بانوان با راهبردهای قوی و اثرگذار موضوعی مهم در استان ها است که در این راستا استان مرکزی کارنامه خوبی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز