رئیس سازمان حفظ نباتات کشوراعلام کرد؛

مبارزه با آفت ملخ صحرایی در ۲۸۰هزار هکتار از اراضی کشور

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۲:۳۴:۲۶
کد خبر: ۸۴۸۴۰۲
مبارزه با آفت ملخ صحرایی در ۲۸۰هزار هکتار از اراضی کشور
دکتر محمد رضا درگاهی گفت: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در بیش از ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی مرتعی استان های جنوبی کشور انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دکتر محمدرضا درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در دیدار با مهندس فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان این مطلب افزود: با توجه به حرکت دسته جات زیاد ملخ صحرایی از مناطق کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکنون ۱۴۸ بار ریزش را به کشور داشتیم که هشت استان را درگیر مبارزه با ملخ صحرایی کرده است.

وی اظهار داشت: اگر ۶ استان جنوبی کشور واقعا پای کار نبودند و عملیات مبارزه با جدیت انجام نمی گرفت قطعا نفوذ و حرکت ملخ ها به سایر استانها گسترش پیدا می کرد.

درگاهی اضافه کرد: همکاری و مشارکت شرکت خدمات هواپیمایی و همچنین همکاران جهاد کشاورزی جلوی خطر بسیار بزرگی که استانهای جنوبی کشور را تهدید می کرد را گرفت.

این مقام مسئول یاد آور شد: ملخ صحرایی به عنوان آفت خطرناک در دنیا شناخته شده؛ به طوری‌که امنیت غذایی را مورد تهدید قرار می‌دهد.

درگاهی خاطر نشان کرد: با تلاش‌های شبانه روزی همه دست اندرکاران این حوزه و حمایت استانداران هیچ گونه خسارتی از این نوع آفت خطرناک در عرصه‌های زراعی و باغی کشور گزارش نشده است.

وی به کشاورزان توصیه کرد: در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه اطلاع رسانی کنند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در ادامه گفت: همچنین طرح جامع قرنطینه کشور در دست تهیه است که با اجرای این طرح مراکز و مبادی قرنطینه کشور تحت کنترل قرار خواهند گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز