بازدید وزیر راه از روند دوبانده شدن جاده بیرجند - قاین

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۴:۰۳:۴۶
کد خبر: ۸۴۸۴۷۳
بازدید وزیر راه از روند دوبانده شدن جاده بیرجند - قاین
وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه در سفر یک روزه به خراسان جنوبی از روند دو بانده سازی جاده بیرجند - قاین دیدن کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در حاشیه این بازدید گفت: مسیر بیرجند - قاین بخشی از کریدور 1570 کیلومتر شرق ( محور مشهد - چابهار) است. 
مهدی جعفری افزود: عملیات دوبانده سازی این پروژه از سال 89 آغاز شد و تاکنون 49 کیلومتر آن تکمیل و سه پیمانکار با مجموع 120 میلیارد تومان قرارداد در 51 کیلومتر باقی مانده با پیشرفت 40 درصد مشغول فعالیت هستند. 
وی ادامه داد: با توجه به شرایط توپوگرافی و کوهستانی بودن منطقه و حجم ترافیک بالای آن سالانه حدود 25 نفر در حوادث رانندگی این قطعه جان خود را از دست می دهند. 
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: از مشکلات پروژه می توان به مطالبات 360 میلیارد ریالی پیمانکاران و ضعیف بودن ردیف اعتباری آن اشاره کرد. 
وی عنوان کرد: ردیف اعتباری این پروژه با عنوان بهسازی راه های تربت حیدریه - گناباد - قاین - بیرجند و فیض آباد و بجستان - فردوس - دیهوک به طول 640 کیلومتر است که اکنون در مجموع 10 پیمانکار با حدود 90 میلیارد تومان مطالبات در آن مشغول به فعالیت هستند. 
جعفری اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بزرگراه بیرجند - قاین را یک هزار و 200 میلیارد ریال (با احتساب مطالبات پیمانکاران) اعلام کرد و گفت: تاکنون 49 کیلومتر از این جاده به بهره برداری رسیده است. 
وی با بیان اینکه 47 کیلومتر از این پروژه در دست اجرا است ادامه داد: از این میزان 19 کیلومتر آن آماده آسفالت و 28 کیلومتر نیز در حال اجرای زیرسازی است. 
وزیر راه و شهرسازی با هیات همراه، ظهر امروز( دوشنبه) برای بهره برداری و کلنگ زنی چند طرح زیربنایی خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و مورد استقبال استاندار، چهار نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان قرار گرفت. 
محمد اسلامی در این سفر از پروژه های بیرجند (مرکز استان) و معاونان وی از طرح های حوزه راه و شهرسازی شهرستان های نهبندان، طبس، فردوس و درمیان دیدن می کنند. 
در نخستین برنامه سفر وزیر راه در مرکز استان، عملیات اجرایی توسعه پایانه فرودگاه بین المللی بیرجند آغاز شد. 
خراسان جنوبی با افغانستان و 6 استان کشور همجوار است و خط راه آهن مسافربری ندارد. 
این استان دارای 2 فرودگاه فعال در شهرهای بیرجند و طبس است که فرودگاه بین المللی بیرجند از لحاظ قدمت سومین فرودگاه کشور محسوب می شود. 
همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی 20 پروژه با اعتبار 670 میلیارد تومان در استان راه اندازی یا کلنگ زنی می شود. 
مهمترین این طرح ها بهره برداری رسمی از 124 کیلومتر باند دوم در استان است. 
افتتاح 798 واحد مسکن مهر تعاونی ارتش و مراسم اختتامیه 30 هزار واحد مسکن مهر استان از برنامه های شاخص سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی است. 
افتتاح و شروع عملیات ایمن سازی سه نقطه پرحادثه، شروع عملیات سالن ترمینال فرودگاه بین المللی بیرجند با اعتبار 19 میلیارد تومان، شروع عملیات راه آهن آنتنی فردوس و 60 کیلومتر باند دوم (قطعات جدید)، شروع عملیات مسکن خیرین مسکن ساز و خانه محله 17 شهریور در مرکز استان از دیگر پروژه ها است. 

 

نظر شما