پروانه رنگین بانو مهمان ناخوانده محلات سنندج

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۱۰:۲۰:۲۵
کد خبر: ۸۴۸۶۶۲
پروانه رنگین بانو مهمان ناخوانده محلات سنندج
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبزی شهری شهرداری سنندج گفت: پروانه رنگین بانو نام حشره ای است که اخیرا در مراتع اطراف سنندج مشاهد شده و از علف های هرز سطح شهر تغذیه می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ شرمین شریفی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: پروانه رنگین بانو نام حشره ای است که به برخی از محلات سطح شهر نظیر شهرک اندیشه وشهرک ساحلی هجوم آورده اند.

رئیس سازمان سیما ، منظر و فضای سبزی شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: بعدازظهر دیروز تصاویری از حمله کرم های پروانه ای به برخی محلات مسکونی در شهرک اندیشه و شهرک ساحلی در شبکه های مجازی پخش شد.

شریفی گفت: با توجه به تماس برخی از ساکنین در خصوص بررسی موضوع به همراه کارشناسان حشره شناسی دانشگاه کردستان از یکی از محلات شهرک اندیشه بازدید به عمل آمد.

او افزود: متاسفانه حجم عظیمی از کرم های پروانه ای به این شهرک هجوم آورده بودند.

شریفی اعلام کرد: پس از بررسی موضوع و اعلام کارشناسان حشره شناسی نام این حشره پروانه رنگین بانو است.

وی افزود : این حشره در حال حاضر در مرحله لاروی و یا کرمینگی است و از علف های هرز اطراف شهر تغذیه می کند.

او با بیان اینکه این حشره هیچگونه تبعاتی بهداشتی برای شهروندان نخواهد داشت گفت: در روزهای آتی این کرم ها به پروانه های بسیار زیبا که به رنگین بانو شهره است تبدیل می شود.

رئیس سازمان سیما ، منظر و فضای سبزی شهری شهرداری سنندج اعلام کرد : این سازمان در صدد است با بهره گیری از سموم ایمن اقدام به کنترل جمعیت آنها نموده وسم مورد استفاده هم کمترین مخاطره را برای شهروندان در برخواهد داشت.

 

نظر شما