رفع تصرف از ۳۱ هزار متر مربع اراضی منابع ملی در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۳:۲۹:۱۴
کد خبر: ۸۴۸۸۵۷
رفع تصرف از ۳۱ هزار متر مربع اراضی منابع ملی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای حکم قضایی 31836 متر مربع از اراضی منابع ملی در 8فقره پرونده رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محسن جعفری‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و حساسیت ایشان در برخورد جدی با زمین خواران کمیته مبارزه با زمین خواری در این اداره کل تشکیل شده است. 

مدیرکل محیط زیست استان افزود:  این کمیته متشکل از مسؤولان ارشد حوزه‌های محیط طبیعی , بازرسی و حراست با نظارت مدیرکل است که در راستای سیاست‌های ذاتی خود تخریب‌های اراضی را در مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت را به شدت و جدیت پایش و پیگیری می‌کنند. 

این مسؤول گفت: با اجرای حکم قضایی 31836 متر مربع از اراضی منابع ملی در 8 فقره پرونده رفع  تصرف و به دولت بازگردانده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: 8 فقره پرونده تخریب اراضی منابع ملی در منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا تعیین تکلیف و با اجرای حکم قضایی به حقوق بیت‌المال اعاده شد.

این مقام مسؤول به شناسایی محل و مکان تخریب‌ها توسط این کمیته اشاره کرد و گفت: این متراژ از اراضی منابع ملی قبال " بصورت غیر قانونی توسط افراد حقیقی تصرف شده بود که با پیگیری اداره حقوقی سرانجام متصرفین بموجب حکم قطعی محکوم شدند و با اجرای حکم , اراضی متصرف شده از دست سودجویان خارج شد. 

جعفری‌نژاد با اشاره به اینکه این میزان تصرف مربوط به 8 فقره پرونده بوده است افزود: برخی از تصرفات در نتیجه وسعت مناطق حفاظت شده در کنار تعداد کم محیط بانان در سالیان گذشته رخ داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ضمن نتیجه بخش خواندن حمایت‌های دستگاه قضایی اظهار داشت: بسیاری از تصرفات غیرقانونی در مناطق حفاظت شده توسط افراد حقیقی صورت می‌گیرد.

وی همچنین به نقش مردم در مقابله با زمین خواری اشاره کرد و گفت: اهالی حاشیه مناطق حفاظت شده در برخورد با متخلفان دستگاه های نظارتی را یاری خواهند کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز