معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان قزوین:

۲۰۷ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین با پهباد سمپاشی شد

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۱۲:۳۸:۱۷
کد خبر: ۸۴۸۸۸۱
۲۰۷ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین با پهباد سمپاشی شد
مجید اسماعیلی گفت: در سال زراعی جاری 207 هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین به وسیله پهباد سمپاشی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در جلسه پایش کشت محصولات زراعی استان که با حضور مدیران سازمان، مدیریت های جهادکشاورزی شهرستانهای تابعه و مراکز جهاد کشاورزی برگزار شد؛ گفت: استفاده از پهباد برای سمپاشی تکنولوژی نوین و خوبی است که در کاهش میزان سم و آب تاثیر بسزایی دارد.

وی به سطح زیر کشت گندم دراراضی کشاورزی استان اشاره و پیش بینی کرد: امسال 320 هزار تن گندم در سطح مزارع کشاورزی استان تولید شود.

اسماعیلی تصریح کرد: در مورد علف های هرز؛ در حوزه گندم آبی 75 درصد اراضی عملیات مبارزه برای پهن برگ و نازک برگها انجام شده که در بازدیدهای انجام شده اکثر مزارع پهن برگ آلوده هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه به کشت کلزا در مزارع کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: در سطح 100 هکتار از مزارع کلزا مبارزه با آفت شته مومی انجام شده که به حمداله وضعیت مزارع کلزا در سطح بسیار خوبی قرار دارد که جای تشکر و قدردانی دارد.

اسماعیلی افزود: دستور برنامه وزارت متبوع برای کشور؛ کشت یک میلیون هکتار کلزای دیم و 400 هزار هکتار کلزای آبی است که از این میزان برنامه 20 هزار هکتار کشت کلزای دیم برای مزارع کشاورزی استان قزوین  اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: استان قزوین با توزیع 6 هزار تن کود پتاسه توانسته در تامین این کود رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهد .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به کشت محصولات جالیزی در مزارع کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به سرمازدگی اخیر؛ تمایل و رغبت کشاورزان به کشت محصولات جالیزی و گوجه فرنگی بیشتر است که باید دقت و نظارت بیشتری بر کشت اینگونه محصولات انجام گیرد زیرا دولت امسال برنامه ای برای خرید گوجه فرنگی ندارد.

اسماعیلی در بخش دیگری از جلسه به تخصیص تسهیلات با سود پایین به مکانیزاسیون کشاورزی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: تسهیلات مکانیزاسیون با سود 4 درصد و همچنین تسهیلات کشاورزی حفاظتی برای بهره برداران بخش کشاورزی در نظر گرفته شده که مدیریت ها باید هر چه سریعتر لیست متقاضیان را اعلام نمایند تا حقی تضییع نشود و این تسهیلات با سود پایین در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی بر لزوم اهمیت نظارت و پایش مستمر بر مزارع کشاورزی گندم با توجه به افزایش دمای هوا در چند روز آینده تاکید کرد.

در پایان این جلسه مدیران و کارشناسان فنی؛ گزارشی از حوزه فعالیت خود ارائه کردند.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز