مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

مددجویان قزوینی تا سال۹۹ صاحب خانه می شوند

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۱۲:۳۸:۴۰
کد خبر: ۸۴۸۸۸۷
مددجویان قزوینی تا سال۹۹ صاحب خانه می شوند
مجید مومنی گفت: تا سال 99 اغلب مددجویان استان قزوین صاحب خانه می شوند که در این میان پرونده ایتام بدون مسکن بسته می شود و دیگر یتیم بدون مسکن نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی استان اظهار کرد: خانواده های نیازمند دارای مشکلات مختلفی هستند و کمیته امداد امام (ره) تلاش می کند تا با توجه به شرایط مددجویان و ضوابط قانونی این مشکلات را رفع کند.

وی ادامه داد: مشکل معیشت به طور عموم در اغلب مددجویان به عنوان مشکلی جدی وجود دارد ولی فقدان مسکن مانع جدی در بسیاری از خانواده هاست که رفع آن مستلزم هزینه های سنگینی است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: سال گذشته استان قزوین در گامی که توفیق الهی بود، توافقی را با وزارت راه، مسکن و شهرسازی منعقد کرد که براساس آن در یک قرارداد تهاتری 425 واحد مسکونی مهر را برای مددجویان خریداری کرد.

وی تصریح کرد: این واحدهای مسکونی در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت ها بیش از سه تا چهار برابر ارزش مادی پیدا کرده اند و این نهاد با ضوابط قانونی در حال تکمیل و واگذاری این واحدها به ایتام و سایر مددجویان هستیم.

مومنی اعلام کرد: سال 97 با آغاز این واگذاری ها موفق شدیم به هدف یتیم بدون مسکن در شهر قزوین دست یابیم که این هدف با استمرار واگذاری ها در استان محقق خواهد شد از این رو پیش بینی می کنیم تا سال 99 اغلب مددجویان استان قزوین صاحب خانه می شوند که در این میان پرونده ایتام بدون مسکن بسته می شود و دیگر یتیم بدون مسکن نخواهیم داشت.

وی با اشاره به طرح های مختلف در این نهاد خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام (ره) طرح های مختلفی را اجرا می کند که رهاورد این طرح ها برآورده کردن نیاز مددجویان در قالب این طرح ها و البته با عمل به نیّت خیران و نیکوکاران است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: یکی از طرح های این نهاد طرح محسنین است که براساس آن فرزندانی تحت حمایت نیکوکاران قرار می گیرند که اگرچه از نعمت پدر و مادر محروم نیستند ولی شرایط سرپرست خانواده به لحاظ کهولت سن، بیماری و مشکلات مختلف خاص به گونه ای است که زندگی آنها را با دشواری هایی روبرو کرده است.

وی اعلام کرد: گاهی وضعیت زندگی این نوع خانواده ها از زندگی ایتام هم سخت تر است چراکه در این خانواده ها سرپرست خانواده وجود دارد ولی هزینه های درمانی اش بسیار سنگین است در نتیجه کمک های مردمی برای رفع مشکلات این دسته از خانواده ها بسیار مهم است.

مومنی گفت: 30 فرزند مددجو در قالب طرح محسنین از سوی نظام مهندسی استان تحت حمایت هستند که ماهیانه 900 هزار تومان برای این فرزندان واریز می شود که اغلب این فرزندان در طارم سفلی زندگی می کنند.

در ادامه سید کاظم مجابی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اظهارکرد: بسیار خرسند خواهیم شد تا بتوانیم برای کمک رسانی به محرومان نقشی داشته باشیم.

مجابی افزود: با توجه به مشکلاتی که در خانواده های نیازمند وجود دارد در حال برنامه ریزی هستیم که تعداد خانواده های مورد حجمایت را افزایش داده و حتی برای تهیه سبد غذایی نیز اقدام کنیم.

وی یادآورشد: کمیته امداد امام (ره) سال گذشته در اقدامی تحسین برانگیز برای برخی خانواده های نیازمند طرح تولید برق با انرژی خورشیدی را اجرا کرد، سازمان نظام مهندسی ساختمان این آمادگی را دارد تا در صورت ادامه این طرح برای بحث مقاوم سازی و ایجاد بستر مناسب نصب این تجهیزات با کمیته امداد همکاری کرده و خدمات لازم را به مددجویان ارائه کند.

 

نظر شما