رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان:

در آموزش و تربیت تکنسین‌ها کوتاهی کرده‌ایم / وجود ۸۰۰ رشته در حوزه‌های مختلف در دانشگاه علمی کاربردی

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۱:۵۴:۵۷
کد خبر: ۸۴۹۳۱۵
در آموزش و تربیت تکنسین‌ها کوتاهی کرده‌ایم / وجود ۸۰۰ رشته در حوزه‌های مختلف در دانشگاه علمی کاربردی
سعید فرح‌بخش گفت: در آموزش و تربیت تکنسین‌ها در مقاطعی کوتاهی کرده‌ایم که امیدواریم فرصت‌هایی پیش آید که این خلأ را حفظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ فرح‌بخش در  کارگاه آموزشی کارآفرینی که با حضور 100 نفر از مشاوران و مدیران مدارس استان برگزار شده بود، اظهار کرد: اقتصاددانان اعتقاد دارند که افزایش نقدینگی در یک بخش موجب تورم می‌شود و تورم آسیب‌های متعددی را به دنبال دارد که البته این یک اصل کلی در اقتصاد است ولی استثنائاتی هم دارند چراکه آنها معتقدند افزایش نقدینگی اگر در قسمت های مولد باشد، موجب تورم نمی‌شود.

اوافزود: در دانشگاه‌ها و مراکز آلی این نسبت را می‌توان توضیح داد که افزایش کمیت در دانشگاه‌ها به طور مطلق با توجه به منابع محدود ما خیلی مطلوب نیست.

فرح‌بخش تصریح کرد: در حال حاضر 2640 دانشگاه مرکز آموزش عالی با چهار میلیون دانشجو در کشور داریم که این موضوع برحسب ظاهر خوب است اما همین مسئله باعث شده، آموزش‌ها کیفی نباشد.

او بیان کرد: در کشورهای توسعه‌یافته دنیا، تعداد دانشگاه‌ها بر حسب شرایط اقتصادی و اجتماعی تعیین می‌‌شود. در این کشورها تعداد دانشگاه‌ها از کشور ما پایین‌تر است.

به گفته فرحبخش کمیت‌گرایی دانشگاه‌ها که در آموزش عالی کشور ما اتفاق افتاده است باعث مدرک‌گرایی، بیکاری فارغ‌التحصیلان و پیامدهای اجتماعی است.

او خاطر نشان کرد:دولت در سال‌های اخیر توسعه دانشگاه‌ها را سخت‌تر کرده و سیاست‌های ادغام دانشگاه‌ها را ظرف یکی دو سال گذشته دنبال کرده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه تعدد دانشگاه‌ها با توجه به کمک امکانات چندان موثر نیست، گفت: اما این استثنا وجود دارد که اگر افزایش تعداد دانشگاه‌ها در بخش‌های مهارتی باشد، بسیار کمک کننده به شرایط اشتغال و اقتصاد کشور است و می‌تواند در راستای حل مشکلات صنعتی و اقتصادی باشد.

او عنوان کرد: در کشور ما با توجه به اینکه دانشگاه‌های علمی کاربردی وجود دارد، مجموعاً 15 درصد آموزش‌های این دانشگاه مهارتی است و در سند ششم توسعه پیش‌بینی شده است که ما این آموزش‌ها را به 30 درصد برسانیم.

فرح‌بخش  با بیان اینکه  در دانشگاه علمی کاربردی با توجه به ماهیت این دانشگاه، بحث اشتغال‌زایی موردتوجه قرار گرفته است،افزود: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به نسبت دانش‌آموختگان دیگر دانشگاه‌ها به راحتی نمی‌توانند در بازار کار مشغول شوند چراکه آموزش‌های مهارتی دیده‌اند.

اوبا بیان اینکه  در آموزش و تربیت تکنسین‌ها در مقاطعی کوتاهی کرده‌ایم که امیدواریم فرصت‌هایی پیش آید که این خلأ را حفظ کنیم،یادآورشد: دانشگاه علمی کاربردی، محیط آموزشی سیال است که رشته‌های بروز را راه‌اندازی می‌کند؛ این دانشگاه 800 رشته در حوزه‌های مختلف داردکه رشته هایی  که نیاز بازارکار هستند در این دانشگاه تأسیس می‌شوند.

به گفته فرحبخش  دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاهی مهارتی است و بیشتر آموزش‌ها از طریق برگزاری کارگاه‌ها به دانشجویان منتقل می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز