دومین دختر تاریخ ساز تکواندو کشور در آوردگاه جهانی:

​به امید کسب مدال المپیک جسورانه خواهم جنگید

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۳:۰۷:۰۵
کد خبر: ۸۴۹۳۶۳
​به امید کسب مدال المپیک جسورانه خواهم جنگید
مهلا مومن زاده پس از کسب مدال جهانی عنوان کرد: به امید کسب مدال المپیک جسورانه خواهم جنگید.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهلا مومن زاده دختر شایسته تکواندو البرز در وزن 46- در رقابتهای جهانی 2019 منچستر کولاک کرد و توانست پس از کیمیا علیزاده دومین مدال رقابتهای جهانی را در بخش بانوان را شکار کند و نامش برای همیشه در تاریخ تکواندو بانوان جاودانه بماند.

مهلای 17 ساله تکواندو ایران در حالی پا به این رقابتها گذاشت که به عنوان جوان ترین عضو کاروان اعزامی به منچستر محسوب میشد و پس از 4 ماه اردوی مستمر با انگیزه فراوان و عقبه ای شایان توجه راهی انگلیس شد.

در این میان گفتگویی با مهلا دختری از تبار استان پرافتخار البرز داشتیم که ماحصل آن به شرح ذیل می باشد:

وی با ابراز خشنودی از کسب مدال نقره رقابتهای جهانی گفت: خوشحالم که توانستم دل مردم سرزمینم را شاد کنم و دعای خیر همه ایرانیان برای کسب این مدال پشت سرم بود.

دختر نقره ای جهان ادامه داد: از سن شش سالگی تکواندو را زیر نظر استاد مرحومم صبا معصومی شروع کردم و امروز پس از گذشت 11 سال خوشحالم که توانستم آرزوی دیرینه استادم که ایستادن بر روی سکوی قهرمانی جهان بود را جامعه عمل بپوشانم، هر چند در این راه سختیهای فراوانی کشیدم اما حمایت های بیدریغ مسئولین فدراسیون،کادر فنی، مسئولین ارشد و اداره کل ورزش و جوانان استان البرز بخصوص جناب غفرانی مدیر کل این استان، مسئولین هیات تکواندو استان، مربی کنونی ام خانم مظلومی و خانواده ام به عنوان بزرگترین حامی باعث شد تا امروز موفق به کسب این نتیجه گردم و امیدوارم در سال های آتی نیز مدال های خوشنگتری برای کشورم به ارمغان بیاورم که از همه این عزیزان تشکر و قدردانی می کنم.

وی با اشاره به حضور پرقدرت مدعیان در رقابتهای جهانی منچستر گفت: برای رسیدن به این مدال شش رقابت سنگین را پشت سر گذاشتم ودر اولین حضورم در آوردگاه جهانی حریفانی از کشورهای قزاقستان، انگلیس میزبان، روسیه، کرواسی، چین و کره (قهرمان سال گذشته این رقابتها) را پیش رو داشتم که همه حریفانم دارای تجربه در این قبیل رقابتها بودند به همین دلیل هیچ یک از حریفان را دست کم نگرفتم.

نابغه تکواندو ایران در آوردگاه منچستر افزود: به پاس اعتماد کادر فنی به من در این برهه تا زمان برگزاری رقابتهای المپیک 2020 تمام توان و قدرت خود را برای کسب سهمیه این رویداد بزرگ خواهم گذاشت و به امید کسب مدال المپیک جسورانه خواهم جنگید.

مومن زاده گفت: قبل از اعزام به منچستر کنار مزار شهیدی که در خانه تکواندو آرمیده بود جمع شدیم از حضور این شهید گمنام انرژی گرفتم تا من نیز برای کشورم بجنگم و عهد کردم در صورت کسب مدال آن را به دایی شهیدم تقدیم کنم.

شایان ذکر است مهلا مومن زاده پیش از این نیز دو مدال طلا در رقابتهای جهانی نونهالان، یک مدال طلا رقابتهای آسیایی نونهالان ، یک مدال نقره رقابتهای آسیایی نوجوانان و دو مدال طلا از تورنمنت های بین المللی را در آرشیو افتخارات خود داشت.

 

نظر شما