تهیه کننده و گزارشگر تلویزیونی دوران جنگ:

مصاحبه با اسرای عراقی واقعیت های جالبی از جنگ آشکار کرد

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۵:۰۲:۲۴
کد خبر: ۸۴۹۴۶۶
مصاحبه با اسرای عراقی واقعیت های جالبی از جنگ آشکار کرد
یکی تهیه کنندگان و گزارشگران تلویزیونی دوران جنگ گفت: مصاحبه با اسرای عراقی واقعیت های جالبی از جنگ را آشکار کرد و اینکه در میان آنها سربازانی از ملیت های مختلف غیر عراقی نیز حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بهروز خیریه از تهیه کنندگان، گزارشگران و گویندگان رادیوی کردستان در دوران جنگ تحمیلی صبح امروز در نشست تخصصی سالروز سوم خرداد در سنندج، گفت: رسانه ها در آن زمان بر مبنای سرعت، سهولت دسترسی و وسعت و عمق تقسیم بندی می شدند و براساس این ویژگی ها برنامه ریزی پوشش اخبار انجام می شد.

او با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس رادیو و تلویزیون نقش اساسی در اطلاع رسانی داشتند، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس تجهیزات بسیار محدود بود و تنها دو شبکه تلویزیونی هم در کشور فعال بود.

خیریه افزود: ولی از آنجا که در اکثر مناطق بویژه سنگرها و مناطق عملیاتی رادیو در دسترس بود این رسانه نقش پررنگ تری ایفا می کرد.

وی یادآور شد: بخشی از کار اطلاع رسانی اهالی رسانه پوشش رویدادهای جنگ بود که بسیاری از افراد اکیپ های خبری شهید، جانباز، شیمیایی و حتی مفقود الاثر شدند.

این تهیه کننده رادیو گفت: برای ضبط برنامه های رادیویی گزارشگران می بایست دستگاهی به وزن 11 کیلوگرم را حمل و به محل های مورد نظر برای دریافت گزارش می رفتند.

خیریه تاکید کرد: مصاحبه با اسرای عراقی واقعیت های جالبی از جنگ را آشکار کرد و اینکه در میان آنها سربازانی از ملیت های مختلف غیر عراقی نیز حضور داشتند.

وی اظهار داشت: از طریق رادیو کردستان پیام هایی به زبان کُردی برای کُردهای عراق که در روستاهای مرزی سکونت داشتند ارسال می کردیم که با رزمندگان اسلام همکاری داشته باشند.

این تهیه کننده رادیو با اشاره به اینکه پخش آژیر خطر حملات هوایی هم از طریق رادیو انجام می شد، افزود: صدابردار پخش و گوینده برنامه در هنگام بمباران اطلاعیه پخش می کردند و از محیط کار خود خارج نمی شدند.

خیریه از دیگر کاربردهای رسانه در زمان جنگ را سرگرمی دانست و یادآور شد: در هفته ساعت مشخصی از برنامه شبکه یک سیما قطع و برنامه شبکه کردستان به روی آنتن می رفت.

وی اضافه کرد: نمایش های طنز و پخش فیلم های کمدی دوبله شده توسط واحد دوبلاژ کردستان از جمله برنامه هایی بود که برای سرگرمی و ایجاد نشاط در مردم تهیه و پخش می شد.

خیریه با بیان اینکه رویکرد دیگر رسانه آموزش بود، اظهار داشت: آموزش پدافند غیرعامل اینکه مردم در زمان بمباران های هوایی و شیمیایی چه اقداماتی باید انجام دهند همواره از طریق رادیو و تلویزیون ارائه می شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز